tirsdag 2. juni 2009

PANG start på uken!

Oslo Børs opp +3.34% i skrivende stund, selv om oljeprisen faller tilbake og tyskland handler i minus. Vi hadde vel litt å ta igjen..

I dag bykser tørrbulkaksjene, til tross for at de har tradet sidelengs mens ratene har steget brått. Kan det være så banalt at det har vært større selgere i aksjen fordi DnB og ESO nedgraderde kursestimatet forrige uke? Det var basert på at ratene kom til å falle, noe som var totalt feil.. altså kan det muligens være mange institusjoner som er short eller underinvestert i aksjen. I mitt hodet skulle aksjen gått raskere, høyere og mye tidligere. Forrige uke var totalt bortkastet med tanke på at ratene allerede var på god tur opp.

NORECO kan være et god bet hvis man skal være i oljesektoren. Pareto har target 47 kr etter emisjonen, og nå kan det bli økt fokus funn og prospekter (ref GRO feltet).

Jeg håper alle har hatt en fin pinsehelg, og ikke er altfor solbrente!

19 kommentarer:

Unknown sa...

Jeg sitter og i bear og det er vondt å sitte feil i markedet. Må innrømme at jeg har vært ute av synk med børsen siden ca 240 nivået. Før det traff jeg veldig bra.

Jeg kommer ikke til å ta bear tapet enda, aventer om Oslo ender over eller under 300. Europa er i minus. Fallende oljepris og røde futter.

Kan det hende at de siste pessimistene ble optimister nå og at dette eventuelt kan trigge en nedgang? Markedet må vel ta inn over seg konkursen til GM og?

Hilsen en som er ute av sync!

Anonym sa...

Økt i bear på 54,40. Snitt 54,72 på bear nå. Stop-loss er hvis stl bryter 140. ( Jeg gir meg ikke).


Lasse 74

Anonym sa...

Futtene er vel på null akkurat nå. Det er tross alt positivet etter gårdagens oppgang.

Oljeprisen prøver å falle, men får det ikke til. Tilbake på 68,30 nå.

GM er ikke nødvednigvis negativt. bedre å få en oppklaring enn å sitte å vente.


S&P 500 over 955 blir avgjørende

Anonym sa...

Tar ikke i derivater før rettningen er satt.
Selv om bear er fristene nå.

Anonym sa...

Hadde GM ikke gått konkurs, ville markedet reagert på samme måte. - Det er helt på trynet.

Korreksjonen kommer, men jeg har funnet ut at det er vanskelig å time den.. Markedet er overpriset, men når det først er litt overpriset, hvorfor ikke ta den helt ut? Problemet er at investorene ikke ser ut til å forstå økonomi, da de tror dette bare er en vanlig resesjon.

Alle snakker om at aksjer er billige, men bare vent til prisveksten kommer!

Anonym sa...

gleder meg faktisk over folk som er stuck i bear, samme folka jubla vilt når masse verdier og formuer gikk tapt....

Anonym sa...

10:41:

...

Unknown sa...

Små mennesker små gleder...

Selvom man tror børsen går ned behøver ikke det samsvare at man ønsker alt til helvette.

Anonym sa...

Har AS noen formening om hvor børsen skal? Perspektiv på 2 uker.

Anonym sa...

"Hadde GM ikke gått konkurs, ville markedet reagert på samme måte. - Det er helt på trynet."

Markedet reagerte i hovedsak på de positive makroøkonomiske nyhetene som tikket inn i går.

Markedet er i tillegg fornuftig nok til å forstå at en chapter 11, dvs restrukturering under konkursbeskyttelse, for GMs del og for USAs økonomi er en mer positiv ting enn at GM skulle blitt slått konkurs av en enkeltfordring.

Spennende å se videre retning, jeg tror vi skal videre opp, men er ikke sikker.

Fetter Anton

Anonym sa...

Korreksjonen kommer når man minst aner det. JEG tror vi påbegynner den i dag... Er short

mvh
Ole Bear

Anonym sa...

til ole bear: med andre ord kommer ikke korreksjonen i dag da...

Anonym sa...

Hva sier lodderen? Tok litt mer bear på 54,50.

Lasse 74

AksjeSpekulanten sa...

Vanskelig å være sikker på retningen going forward:

BULL: Vi har steget 50%, og makrotall kommer fortsatt "bedre enn ventet".

BEAR: Verdiene har steget 50%, men har inntjeningen steget tilsvarende? Må analytikerne nedgradere aksjer foran Q2 tallene? har børsen blitt "dyr"?

Jeg prøver fortsatt å jobbe individuelle case, og tar få markedsbet.

kim sa...

Sitt loong i GOGLE og JIN fra Mars. Har 200 % geveinst i Gogl og 80% i JIN.

Skal vurdere å ha selge i slutten av denne mnd.

matsou sa...

nå ser det ut som om vi får en liten nedgang på OSE, tror ikke det er nok kraft til å slå gjennom 304.

Anonym sa...

jaggu brøt den 304

matsou sa...

der røk jævelen på 304. haha!

jeg trekker meg vekk herfra og kommer tilbake når markedene korrigerer. Kos dere!

Anonym sa...

Enig med AS Da laster vi Noreco og Bear 50/50

mvh
mSmekk