mandag 29. juni 2009

Mandag formiddag!

Markedet er tynt og kjedelig, men det får meg også til å ville longe litt aksjer. Lakseprisene har steget hele forrige uke, og nå er Marine Harvest "nede" i range igjen, så alt under 4.30 kr virker veldig attraktivt. Der fikk vi solgt mye aksjer over 4.40 kr på Fredag. BULLISH.

Snitt prisen på laks de 26 første ukene av 2009, er 31.4 kr. Nå ligger den på 38 kr. Hvis de siste 26 ukene prises ut på høye 30'tallet, så kan vi få et snitt for året på 35 kr. Analytikerne ligger inne med estimater under 30 kr.. Det vil si at det kommer oppjusteringer!

Oljeprisen drar seg i pluss, og da kan det være interresant med et par oljebets. SDRL kanskje? AKSO ser også fin ut i chartet.

Når volumet er tynt, og det ikke er store triggere i markedet, skal man tørre og være contrarian. Er markedet opp 1-2% så kan man shorte, og er det på minus siden skal man prøve seg på long.

10 kommentarer:

Unknown sa...

Kom just fra jobb og bare måtte ta meg en liten long post i sevan på 7.87. Ser ut til og snu nå teknisk på kort sikt ! .

Ha en fin dag :)

Anonym sa...

AS: Hva tror du om TEL rundt 49-50?Lasse 74

Anonym sa...

Noen som har kunnskap-kjennskap til NAUR?

Lasse 74

Nico sa...

Ramsvarte.. Der gikk SCANG konkurs med 50k av mine sparepenger. Så mye for den beten.

Anonym sa...

Nico: SCANG har vel vært et veldig usikkert kort i lang tid?

Lasse 74

Nico sa...

Jupp... Konk eller 10-gangen.. MøkkaChavez...

Anonym sa...

Da er jeg tilbake, etter å ha hatt litt sommerferie i varmen :-)

Analyserte OBX-indeksen idag igjen jeg! :-)
Ser litt tvetydige signaler, som er vanskelige å forholde seg til. MACD har sunket de to siste dagene mens det har vært oppgang, altså negativ divergens som indikerer nedgang. Samtidig ser nivået vi er på nå ut til å være et vesentlig motstandsnivå hvor OBX har reagert tre ganger tidligere i senere tid. Samtidig fikk vi et brudd opp igjennom 10MA idag. Vanskelig å si om bruddet var signifikant (er vel mange som bruker 3 %-regelen). Vi fikk ikke et brudd på 3 % idag, så sånn sett vil nok mange ikke kalle det et brudd, men sluttkursen var uansett over 10MA, noe mange tolker umiddelbart positivt, og man ser ofte at børsen kjøpes opp kraftig på morgenen dagen etter et slikt brudd. Pga labert sommervolum og negativ divergens i MACD og potensielle motstandsnivåer turte jeg ikke gå inn i bull på slutten idag i håp om en slik reaksjon opp i morgen tidlig. Gikk heller ikke inn i bear, selv om jeg etter litt fundering kanskje burde gjort det. Tror vi får et enten eller-scenario i morgen. Enten reagerer vi ned, eller så går vi ganske kraftig opp. Tror at vi mest sannsynlig skal reagere litt ned i morgen, men det blir spennende å se :-)

Mvh
Mittur

Anonym sa...

Hehe, tenkte over at den forrige posten min hørtes ut som en analytiker-uttalelse "enten skal vi opp i morgen, eller så skal vi ned" :-P Var ikke meningen å formulere meg sånn. Jeg mener vi skal ned i morgen! :-) Tror sannsynligheten for oppgang i morgen er liten.

Mvh
Mittur

Lodderen sa...

Tror den oppgangsspiken i USA på 2,5 prosent(vel en uke tilbake), (etter at SP lå på 890 å surret), har gitt signaler om at "alt" ikke nødvendigvis skal styrte mot avgrunnen riktig ennå. I etterkant har SP seigdradd seg opp igjen på et noe bedret volum, men jeg tror det fissler ut i løpet av nærmeste uke eller to. Oljen kan vel også få seg en knekk om det roer seg i Nigeria og da kan STL komme under press da den ikke har samme performance som de andre oljeselskapene over dammen. Hilsen Lodderen. Av enkeltaksjer liker jeg bouncen til REC når den kommer ned mot 45 kroner (men den er jo litt farlig).

Anonym sa...

Med en oljepris over 72,50 er det ikke mye nedside på ose.

Lasse 74