torsdag 18. juni 2009

MHG og nervøst marked!

Vi stoppet ut på long posisjonene igår, men tok tak i MHG i dag tidlig. Mesteparten ble solgt over 4.30, og noen er klare for å gå inn igjen på lave 4.20. Lakseprisen stiger, og analytikerne ligger inn med estimater som virker altfor lave. Her kommer det oppgraderinger.

Det er fristende å plukke opp et par "markedsbet", dvs YARA, SDRL, NHY, STL osv. fordi panikken har gitt seg på salgssiden. Det er ikke gitt at det brede markedet rebounder, selv om salgspresset gir seg, så da velger jeg heller å jobbe litt stockpicking. AKSO (les morgenrapporten) og MHG er favorittene i dag.

27 kommentarer:

Anonym sa...

Har plukket litt lhc..

Oli

Unknown sa...

Jasså gutta.. Måtte nesten innom igjen eg og...Har sluppet unna litt jobb i kveld og har heller fått tid og handle litt :)

Har kjøpt yara 183.5.. har tett stopp loss.

matsou sa...

der kom makro, og de var GODE! wow.

Nico sa...

phew...
Nervøst marked

Toddy sa...

Dyttet inn mer på DNO 7,25, fått en del juling de siste dagene.. liker dog ikke betalingsutsettelsen.

Anonym sa...

Gledelig å se at det ble en dag med oppgang idag :-)

Mats E.:
Svarer deg her, for det er større sjanse for at du ser her enn på forrige tråd :p

Det er sant at OSE er altfor avhengig av olje og USA til å utvikle noen særlige støtte- og motstandslinjer av signifikant betydning. I kurs-chartet til OSE er det nesten fåfengt å basere seg kun på støtte- og motstandslinjer, for vi korrelerer så slavisk med USA og oljen.

Derfor er det viktig å ta i bruk macd og rsi f.eks (og til en viss grad stochastics). Ofte vil støtteområder i kurs-chartet være tilnærmet støtteområder i rsi og/eller macd, som gjør støtten enda sterkere, som f.eks igår. Og jo mer som indikerer støtte jo sikrere blir det, og ofte vil det da korrespondere godt med mulige støtteområder i USA og/eller oljen.
Det er mange forskjellige innfallsvinkler her, og jeg personlig har ikke analysert verken oljen eller USA veldig mye, men støtte- og motstandsområder tenderer mot å oppstå på liknende tidspunkt.

Metoden med bruk av kurs-chart, rsi og macd har ihvertfall fungert bra for meg, og inntil videre ser jeg meg fornøyd med det :-) Har begynt å bevege meg i bredere analyser av enkeltselskaper og evt også USA og oljen etterhvert, da disse virkelig er viktige faktorer for OSE.

Teknisk ser jeg ikke veldig lyst på morgendagen. Solgte bulls på slutten idag (metoden min innebærer kjøp og salg nærmest mulig sluttkurs). Kursen stoppet nøyaktig på 30MA idag, som indikerer motstand. MACD brøt igjennom signallinjen idag, som indikerer nedgang. RSI beveget seg flatt på en dag med oppgang, dvs sterk negativ divergens, som indikerer nedgang. Samlet sett ser jeg altså ikke lyst på morgendagen dessverre. Markedet er ekstremt nervøs om dagen, og jeg trodde virkelig ikke at vi skulle ende i pluss idag.

Det er mye som altså tyder på at vi vil stoppe ved en motstand nå, og få en liten korreksjon ned i morgen. Ser man på USA og oljen, så ser det jo ikke så verst ut i skrivende stund, men jeg gikk likevel inn i bear på slutten idag, da mine analyser tilsa at det var lurt, så da gjenstår det å se :-)

Spennende å spekulere om dagen! :-) Nesten litt for spennende i disse nervøse dager, men det er en del av hverdagen til spekulante :-)

Mvh
Mittur

Lodderen sa...

Macronyhetene er ikke så nedslående om dagen men likevel er det svært liten sprut i NYSE og det er flere illevarslende tegn

1) Oljeselskapene tenderer å synke på fortsatt høy oljepris.
2) Oljen er nesten på all time high og en kan ikke se bort fra en korreksjon.
3) Slappt volum på NYSE på svak oppgang (i dag).

Samlet sett så virker det som om sommerslappheten har inntatt børsen.
Enig med Mittur angående støttenivåene, STL er dominerende og jeg tror OSE korrigerer ned sammen med oljeprisen når oljen korrigere ned etter oppstussen rundt "driving season".
Har du der fint på ferie Lasse ?
Hilsen til alle fra Lodderen som foruten noen aksjer i Clavis kun sitter i cash.

matsou sa...

plukket bears på 58,85. håper 290 holder og at vi skal ned nå.

Unknown sa...

Både rsi og sto ser bra ut i Yara. Økte eksponeringa i morges !

Anonym sa...

Har tradet rec.
Akso holder seg fint, sitter nok over helga, hvis den ikke får et ordentlig oppsving.

Oli

Anonym sa...

Hva skjer med telenor nå ??

Oli

lessa sa...

Oslo (TDN Finans): Russiske rettsmyndigheter har beordret salg av Telenors VimpelCom-aksjer.
Det melder Interfax fredag.

Senker hele børsen.

Når bør man begynne å se på TEL AS? Utvilsomt en attraktiv aksje mener nå jeg. Spesielt ULTRAlong. India kan bli en braksuksess, og uansett vil vel aksjene gi god avkastning i form av utbytter i løpet av et par år.

Anonym sa...

Ja, bør nok hamstre litt Telenor nå som folk er grepet av panikk rundt Russland!

Anonym sa...

Godt for bjørnene til MadsE..

Oli

Anonym sa...

husker de meldte om nyheten i russland første gang. Da falt tel fra 38-39 til 33 kr.

Anonym sa...

Jeg har snitt på 32,80 og sitter long. Ser an dagen og laster opp mer når det åpnes for salg igjen.

Per Ulv

Unknown sa...

Gikk ut av yara og inn short..

Veldig stille her i dag ?

Lasse hvor er du ?

matsou sa...

Har ikke skrevet alle bevegelsene mine. Gikk ut bear på 59,2. Er i bull 39,6 . Var treg i avtrekken rett før USA-åpning. Tenkte meg ut av bull og inn i bear igjen før dagen er omme.

Er for treg i avtrekken - dvs. for kjapp til å kjøpe ofte, men for treg å selge!

Ronny; sitter du på vestlandet du?

Unknown sa...

Vanligvis ja :) Men er på jobb reise nå...
Hva med deg ?

Anonym sa...

Mats E: Er for treg i avtrekken - dvs. for kjapp til å kjøpe ofte, men for treg å selge!

Helt enig med deg der - passe på å ikke bli for ivrig. Husker jeg svei meg på FRO resultatene for litt siden. Heldigvis ble jeg sittende til det kom oppgang igjen.

RawseBawse

matsou sa...

Er ikke alltid lett, men hjelper med ordentlig software, litt analyse for å finne dagsrange, og sist men ikke minst tight stop på reversal bets rundt kl 11 om morgenen :P

Ronny: Er fra Bergen! Fortsatt i Korea? (det var et sted i Asia du dro, sant?)

Lodderen sa...

Ser ut til at OSE har startet gnaget nedover, og oljen paier lite grann på Fredag. Men der finnes muligheter for rebounder etter fall. Timing er da alfa og omega ellers blir en fort sittende med hodet under vann. La det gjerne falle en eller to dager etter at din utpeilede aksje har styrtblødd..Jeg var litt fristet av REC på Fredag (rabbit stock) men holdt meg i skinnet. Kan bli litt ok hvis vi får en skikkelig pullback på oljen, gjør man en bommert med timingen så kan en alltids vente opp aksjene. Hilsen til alle fra Lodderen.

Magz sa...

Noen som har noen synspunkter på Faktor Eiendom. Snakket med en investor som gjorde meg ganske bullish. De kommer til å bli gjeldsfrie ganske snart, vurderen en post eller to, spennende case.

Unknown sa...

MATS- ja og nå er det regntid her.. Kjenner det skal bli godt og komme hjem igjen om ikkje så veldig lenge.. :)

Anonym sa...

Marginalt opp på fredag. Er fortsatt i bear, og tror det blir litt nedgang nå. Kraftig negativ divergens i både rsi og macd. Macd har også brutt ned igjennom signallinjen, som indikerer nedgang. Motstand fra 20 mai, og 30MA som kursen har stoppet ganske så nøyaktig på.

Mvh
Mittur

matsou sa...

target på ose? skal ta bears på mandag, men hva skal man sikte på?

Unknown sa...

Ser og at vi får en korreksjon ned nå. Flere aksjer vil da sannsynligvis ned til sine bunner i trend linjene.. (kjøps mulighet) !