onsdag 10. juni 2009

Sterkt marked!

Nå bryter vi opp gjennom 300 på OSEBX på en konstruktiv måte. Vi har konsolidert i over 1 uke, og nå ser jeg 320 som neste target. Det vil komme muligheter til å trade på short siden, men ikke sitt i OBX BEAR. Er man bearish så anbefaler jeg heller å shorte individuelle aksjer, som har en negativ story ute. NSG?

Stille på tørrbulkratene, men GOGL / JIN har begynt å gå. Jeg avventer nyheter i sektoren før jeg kommer med ny update. De fleste kundene mine fikk gode innganger igår, men vi skal inn med mer når ratene drar seg videre.


19 kommentarer:

Anonym sa...

DNO solgt på 8,68. Fin dag for mine dock aksjer...

Lasse 74

Unknown sa...

Tar en liten bet også i RGT.
Vi er i bunn i en oppadgående trend kanal...

Anonym sa...

Hei as jeg er 13 % i +

på sdrl lurer på gevinst



Mvh siddis

Toddy sa...

Ut av BEAR på 53,4. Minimal gevinst på 0,2 der altså, men nå vil jeg inn i DNO igjen så da blir det slik. Tjente godt på å skifte fra DNO til GOGL i går så da ble det en bra runde med trades likevel :)

Den bitreste traden min gjorde jeg forresten på fredag. Fikk mulighet for 10% gevinst på THIN og solgte meg ut på 0,56. Hadde planer om å gå tilbake under 0,5, men prioriterte andre poster på mandagen. Så på tirsdag gikk aksjen 90%, blææææ ;)

Anonym sa...

Inn i dno på 8,44 og 8,45. Også kjøpt litt RGT under 4,50.

Lasse 74

Toddy sa...

USA går dårlig gitt, angrer litt på BEAR-salget nå. Gjort er gjort, får håpe de snur over dammen.

Tok en liten post i RGT selv, på 4,5.

Anonym sa...

Kjøpte meg inn i Bear på 53 og holdt posisjonen til etter stengetid. Krysser fingrene for at USA fortsetter nedturen.

Anonym sa...

Hva skjedde med SDRL?

Anonym sa...

CA solgte 802k sdrl aksjer. Ligner massiv gevinst sikring på ose imorgen, hvis ikke usa snur.

Anonym sa...

Forbaskete, USA snudde godt på tampen der.

Anonym sa...

Hmmm... Snudde bra opp igjen på slutten der ja...
Blir spennnende å se hvilken vei det tar på ose imorgen. Tok sjansen på å sitte over med BEAR, kjøpt på 53,45. Begrunnelsen er at markedet er "strukket" i det korte bildet, noen tekniske indikatorer som RSI peker godt nedover og har gjort det en stund, og vi kan ha en mulig dobbel topp på gang med topper på 306 på osebx.
Litt sansynlighetsberegning altså, men mest spekulasjon.

Gille.

Anonym sa...

Enig med de som vekter seg opp i RGT.

Kassen bugner nå med cash, utvanningen var ubetydelig, og husk at vi kommer fra 6.20 NOK i slutten av mai og har korrigert 20 % ned fra toppen på kort tid.

Her ligger det et momentum a la PGS og SEVAN, og benytt anledningen til å laste opp før denne skyter gjennom 5 kroner. Det bør og skjer trolig i løpet av dagen i dag, torsdag.

Dekk også inn REC, det var SOLAR-rally i USA og Asia i går, hvor aksjene gikk 6 - 25 %. REC kommer til å gå hardt i dag.

Anonym sa...

Bemerkelsesmessig stille på denne bloggen for tiden. Jeg kjenner at jeg ikke helt tør å gå all inn nå av frykt for at det kommer bedre tidspunkt å kjøpe på. Har i det siste tjent litt på bull og litt på bea, men sitter mye i cash. Jeg er redd for å bli den siste optimist samtidig som det ser ut til at oljeprisen løper fra oss...kanskje er det bare lust å kaste seg på karusellen og la tiden jobbe. Videre opp skal vi jo..

Anonym sa...

Kjøpt litt STB på 27,40 og 27,45. Flott teknisk nå ifølge FA. DNO røk på streng stopp-loss idag.

Lasse 74

Anonym sa...

DNO skuffer, var det noe nytt i det hele tatt?

Anonym sa...

Lasse, tør du kjøpe bear hvis vi går videre opp før tallene kl 14.30?

christian

Anonym sa...

Jeg har kjøpt bear rundt 307. Snudd ned derfra mange ganger nå.
stop-loss er hvis stl tar 140 eller på 308.

Lasse 74

Anonym sa...

hvorfor var det et sol-rally i usa natt? er det noen generelle sol-nyheter jeg ikke har fått med meg?

Toddy sa...

Bare les på DN, Kina vurderer ytterligere subsidier så de kinesiske solfirmaene skjøt avgårde. I USA gikk de 2% og 5,5% hvis jeg husker rett.

Er forresten velgi glad for at posten min i RGT var liten ;) Men når det er sagt vekter jeg meg kanskje litt opp på dagens bunn..

Anonym 8.33 - kan du si litt mer om hvorfor RGT skal så mye opp? De har jo ikke falt mye med finanskrisen slik de fleste andre har.