tirsdag 30. juni 2009

Sommerstille!

Volumet har tørket inn, og sommeren har virkelig gjort seg gjeldende. Her gjelder det å fokusere på individuelle aksjer. Marine Harvest har vært veldig fin, og nå bryter den snart over 4.40 kr som kan indikere et nytt legg oppover til 5 kr!? Lakseprisene stiger videre, og vi kan lett se priser over 40 kr for 4-5kgs innen uken er over.

Jeg syntes det er bearish at Oslo Børs sin performance er såpass dårlig, spesielt med tanke på at oljeprisen er over 72 USD. Det kan bety at vi står foran et fall i markedet, siden aktørene ikke kjøper "gode nyheter" lenger..

22 kommentarer:

Anonym sa...

så enig så enig med AS.
Oslo sliter stadig mer.
Synes også mhg ser sprek ut, men vil ikke normalt laksepriser falle i løpet av sommeren? - laksevolumet vil jo ta seg kraftig opp framover.
hadde og vært forsiktig med å ta long posisjon hvis man er av formening at oslo skal ned. tviler på at mhg kan stå imot en fallende oslo.

- rx

Toddy sa...

Usikkerheten er STOR, men med mindre vi ser dårligere makrotall enn forventet denne uka kan jeg ikke se noen grunner til at vi skal mye ned fremover. Slik jeg ser det er oppsiden betydelig større en nedsiden, så jeg tror på en svak, men relativt jevn oppgang neste 1-2 uker.

Med forbehold om store negative overraskelser that is...

Selv hadde jeg lyst på Opera i går, men fikk meg ikke til å selge postene som skulle til. Angrer litt på det i dag, tror den skal gå godt videre utover sommern og særlig høsten. Opera Mini har jo eksplosiv vekst for tida.

Anonym sa...

BEAR kjøpt under 59,5. Tar tapet hvis stl tar ut 130.

Lasse 74

Unknown sa...

Da sikrer jeg gevinst i sevan !!

Ser at mhg er i topp i en svakt fallende trendkanal.

Ser for meg det her som en god short. ( tatt en post med stop loss på 4.5 )

Noen andre synspunkter ?

Anonym sa...

Olja faller fort nå. KJØP BEAR

Anonym sa...

Da har jeg satt stopp-loss på mitt snitt i bear. Olja og dax er slapp.

Lasse 74

Anonym sa...

Inn i bear på 59,70 :-)

Mvh
Mittur

Anonym sa...

EDZ

Tror denne kan gå brukbart i sommervarmen eller hva Lasse74? Du er jo er bearexpert kansje?

HAM 77

Anonym sa...

Ham: 0 peiling på dette. Jeg er enkel sjel.

Lasse 74

Unknown sa...

Har gått i bear, har tro på et fallende marked fremover, helt i toppen av et fallende marked på DJ nå. http://stockcharts.com/def/servlet/Favorites.CServlet?obj=ID1399335&cmd=show[s63139877]&disp=O

Anonym sa...

verd å få med seg er at oljeprisen for øyeblikket er spekulasjonsdrevet samt pynting av q2. når detter er ferdig er det lite som skulle tilsi at at den skal holde seg/stige. med andre skal du gå long så ha en tett sl.
dagens tall fra usa var jo heller ikke så oppløftende.

Anonym sa...

Helt ute av BEAR, ble en KILLER trade. Kjøpt litt rec-rcl og qec.

Lasse 74

Unknown sa...

Gikk også ut av mhg. Inn i dno int !

Anonym sa...

etter min mening så må oslo henge i en tynn tråd. oljen er ned fra 73,5 til 68,9 samt dårlige tall fra usa. oslo reagerer så vidt i minus.
- rx

Toddy sa...

Tok en pos i BEAR selv nå, på 60.7. Med så dårlige makrotall i dag tenker jeg de kan fortsette slik ut uka, og da skal vi jo gjerne noe mer ned.

Overnatter mest sannsynlig i BEARs.

Toddy sa...

Og gikk ut av DNO, såå høyt ser jeg ikke at den skal stige på "kanskje-STL-nå-vil-se-seg-om-etter-oppkjøp-og-kanskje-de-da-vurderer-DNO... kanskje". Ser ut som det var et bra salg så langt, trass i at jeg oppdaget det hele sent og kun fikk 8,24. Kjøper meg inn igjen om den dipper under 7,8 de nærmeste dagene.

Anonym sa...

Toddy-toddy
Sleng på et par utropstegn så blir det mening men bindestreken dine - NOT

Anonym sa...

'''Ikke-mobba-kammmeraten-min'''!!!???


Bønna

Toddy sa...

Jeg skriver det slik så du skal lese det på en spesiell måte, ikke for at det skal være korrekt. Det er slikt man lærer under avansert skriving og bevisste feil på forfatterstudiene, du trenger ikke like det ;)

Anonym sa...

OK close i usa, støttene holdt, og olja kom seg opp. Tipper vi skal bra opp imorgen.

Lodderen sa...

Sånn midt i den lumre sommerkvelden, en liten tankevekker fra junaiten

LESS PEOPLE WORKING, THOSE WORKING ARE MAKING LESS, THE MONEY THEY ARE MAKING THEY ARE SAVING!

Men morgendagen kan bli bra likevel, hilsen Lodderen

Anonym sa...

Et spørsmål til dere som er mer drevne enn meg....Hvordan ser sommermånedene generelt ut? Er juli en typisk slapp måned hvor de fleste bare sitter på sidelinjen eller kan vi forvente bevegelse nå...? Q2 tallene kommer og det vil vel gi oss litt action?

Hilsen en som er litt usikker på hva hun skal gjøre i 4 uker uten PC...