onsdag 3. juni 2009

Capesize kollapser..

Q3 2009 kontrakten på Capesize stengte 56 600 USD igår. Tradet 54 000 USD på åpning i dag, så 49 000 USD. Det er over 10% ned på godt volum ifølge futures meglere i London. Golden Ocean er ned 5% og fallende. Jinhui er opp 2.5%?? ser ut til en veldig god short kandidat..

OPPDATERING kl 11.45

Da ble 47 750 gjort. Nå er kontrakten ned nesten 20%.. Jeg vet det blir mye shipping på denne bloggen akkurat nå, og det har sammenheng med 1. Sterk reprising av rater og sektoren 2. Mye bra informasjon fra mine kilder i shipping miljøet.

Når det gjelder totalmarkedet, så faller det tungt på i Oslo, og jeg ser at aksjer som SDRL og PGS faller hardt. Dette er høybeta oljeaksjer, og viser kanskje at investorene er på vei ut av oljerisiko...

OPPDATERING kl 14.25

Da går Cape Q3 på 45 000 USD... det tryner skikkelig. Alle tørrbulk aksjene er short til ratene snur opp igjen. 

Sysselsettingstallene som kom for 8 minutter siden var dårlige, og det var revideringen også, for mai! -545k fra tidligere -491k

38 kommentarer:

Anonym sa...

Sikret mer bear gevinst på 55,60. Noe igjen, som jeg ser ann med. OSE under 300, kan fort falle mer. Olja er svak nå + masse makro.

Lodd: Du sitter pal i bear ennå?

Lasse 74

Anonym sa...

AS:

tror du det blit 20 prosent nedgang herfra. En av analytikerne mente det var godt mulig?

Har du noen gode short/long posisjoner å anbefale?

R

Anonym sa...

takk for glimrende og rask oppdatering AS.
- rx

Anonym sa...

Prøver å plukke litt akso og håper på intradags rekyl

Anonym sa...

sitter i bear, ser ann fortløpene.
Ser ingen grunn til og selge bear nå.

Anonym sa...

plukket litt sdrl på 94, tror på bedring intradag. Fetter Anton

Anonym sa...

532000 nye ledige, estimert 525.000 i usa.

Lasse 74

Anonym sa...

merk at forrige tall ble revidert til 50.000 flere ledige enn rapportert. this is going to hell

-hellboy

Anonym sa...

Mine shortpos fra i går gir en fantastisk gevinst i dag. Minner om detjeg sa i går: NÅ er korreksjonen påbegynt. Vi sal ned mot 260-270

mvh
Ole Bear

Anonym sa...

Når Ole sier vi skal ned til 260-270 så skal vi nok det.

Anonym sa...

GOGL ØKSES. Dette er brutalt

Anonym sa...

Er gårdagens litt brutale oppgang som jevnes noe ut idag på ose, sier seg selv at en oppgang på 4,3% var litt i overkant på en dag.

Anonym sa...

REC nede ved trend linje.
DNO vil bryte en stor OHS.

Fyller på ytterligere også i bull. !

studenten sa...

Skal vi videre ned? Er det lurt å sitte i bull eller bear de neste to dagene?

Er litt på ute å kjører i dag..Har tatt massive tap de siste to dagene..:/

Anonym sa...

Kjøp aksjer og bull å la dem ligge i flere mnd så tar du gevinst den dag du vil.

Anonym sa...

Oljelager-tall kommer "overraskende" nok inn langt under forventning.

-Korreksjon er på vei!

-NS

Unknown sa...

Studenten :

Ta deg en tur i i det gode været.. Sitter på bull selv + dno.

DNO har som en annen her nevner en OHS, det her kan bli den nye QEC :)

http://stockcharts.com/def/servlet/Favorites.CServlet?obj=ID1399335&cmd=show

Se på chartet her hvor fint vi trader innenfor, 8600 bør være en solid bunn uansett ! Men bryt eg den lar eg den gå på stopp loss.

Lykke til

Anonym sa...

snappet litt DNO på 7,90kr angrer litt nå.

Anonym sa...

Nå er der to uker med nedgang - garntert. Håper Lodderen fortsatt sitter med bjørnene

mvh
Ole Bear

matsou sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
matsou sa...

har ikke brukt stoploss på bearsene mine (snitt 69), da jeg var sikker på korreksjon (noe som viste seg å koste dyrt). Men nå som bear beveger seg opp igjen, burde jeg bruke stop loss for å sikre, evt. hvor vid stopp? Har tidligere blitt stoppet ut for tidlig, og brent meg litt. Hva mener dere?

Anonym sa...

as jeg er 10% i plus på sdrl


når selger jeg

Anonym sa...

Kan være plagsomt å ryke ut på feil tidspunkt, røk selv ut av mine bears i går på stopploss :\

Anonym sa...

Noen her som har tips om finansiell hedge mot hyperinflasjon annet enn fysisk gull og eiendom?

Totto

Anonym sa...

oljelisenser

Toddy sa...

Isj.. tenkte riktig, men ble for gjerrig på Bear-inngangen. Kan jo ikke følge med så godt og la inn bud på 54,3 kl 11, den gikk aldri lavere enn 55,0 etter det :-/

Kom meg i hvert fall ut av GOGL på 7,3 i går, fornøyd med den. Gikk også inn i IGE i dag, håper den skal være litt contrarian..

Anonym sa...

Aldri i verden at det blir 2uker med nedgang nå.

Anonym sa...

Treasury Inflation-Protected Securities(inflasjonsbeskyttede statsobligasjoner)

Disse obligasjonene betaler en årlig rente i tillegg til økningen i konsumprisene.

Anonym sa...

USA holdt seg forbausende bra, men det er ikke over med dette. Olja skal videre ned, Asia blir blodrød i natt, røde futter og oljeprisen fortsetter ned. OSX er ned 5% i USA. STL ble "reddet" av dollaren som steg 2,75%. I morgen tipper jeg ose ender på 285 - ned 8pkt, ned 2,5%. Husk OSE har vært verdens beste børs i 2009 nettopp pga oljeprisen.
Lageroppbygging i USA viser at oljeprisen er for høy i øyebliket.

mvh
Ole Bear

Anonym sa...

Ole Bear ringer spåkone mange ganger om dagen. Indekser i usa sluttet bedre enn ose close. Mulig vi skal noe mer ned, men at det krakker på dette er bare vås. Ose falt 4% idag, og tok høyde for mye verre usa close tror jeg.

Anonym sa...

både Dow og olja tok seg litt inn på slutten.

Lodderen sa...

Hei Lasse jeg har startet opp på min andre jobb og var helt uforvarende til at bjørnene hoppet i dag. Jo jeg har satt i bjørn med minustegn og gikk inn en dag for tidlig på Fredag. Men nå ser det ut for at dollaren vil komme under press og komodittene vil måtte bite litt i gresset så kansje jeg sitter videre. Frykter likevel at dollaren vil fortsette å synke på sikt men synes at dette dollarfallet er litt for spekulasjonsdrevet og prematurt da jeg ikke kan fatte å begripe at USA vil stå overfor vesentlig inflasjon ENNÅ. Skal tenke mer på handel av utenlandske aksjer på kveldstid etterhvert når det stillner litt på jobben. Ellers en varm hilsen til alle, Lasse, AS, Per, Ole, Jan, Ronny, Mats + alle jeg har glemt å nevne..

Anonym sa...

Det ble nok gevinstsikring idag tror jeg etter gårdagens kraftige oppgang. Ose stengte idag litt over der den stengte på fredag. Tror oppgangen igår ble litt for heftig. Man kan jo fundere på gårdagens oppgang på 4,3% for så idag å falle tilbake 4%. Tror nok ose overreagerte idag å tok sikte på at usa skulle stenge med større minus, men endte faktisk litt opp enn da ose stengte. I allefall sitter jeg komfortabelt med mine ultralong pos, mulig jeg handler mere om det går vesentlig ned på ose.

Odd-Erik

Anonym sa...

Har studert dagens hendelser litt teknisk. Stochastics Oscillator var faktisk på 100 av 100 før dagen i dag, og dette er ikke noe som skjer ofte, eller varer over lengre tid, så en korreksjon ned i dag var å vente, bare synd at jeg ikke rakk å kjøpe bear igår, men kjøpte de først på åpning idag :\

Videre brøt stochastic oscillatoren ned igjennom signallinja idag med svært god margin, og bruddet kan trygt kalles ekte. Fikk en sterk reaksjon ned idag, noe som kan føre til litt oppgang i det korte bildet, men bruddet på stochastics oscillatoren i dag kan hinte til litt videre nedgang i mellomkort bilde.

Noe som også gjør meg svært forarget over at jeg ikke rakk å kjøpe bear igår, var at selv om børsen hoppet 4 % opp igår, beveget ikke RSI seg omtrent noe oppover i det hele tatt, noe som viste klart tegn til negativ divergens. Negativ divergens er et meget sterkt signal for nedgang. Syns jeg ser at nedgangen i RSI idag ikke er like bratt som nedgangen på børsen, noe som igjen kan tyde på ytterligere negativ divergens mellom indeksen og RSI. Dette er i såfall bear foreløpig.

MACD fortsetter å stige selv om stigningstakten avtar (MACD' > 0, men MACD'' < 0). Vet ikke om man snart ser en topp der, vanskelig å spekulere i ennå. OBX har støtte fra forrige bunn ved ca 263, noe som korresponderer godt med et støttenivå fra 10MA. Dette blir altså et kritisk punkt i første omgang.

Oppsummert ser jeg ikke så altfor positivt på OBX i det korte bildet, og sitter fortsatt i BEAR. Syns vi fikk et brudd i dag som var såpass ekte at jeg blir sittende til det motsatte er bevist. Snur OBX ved ca 263 går jeg i alle fall inn i Bull :-)

Mvh
Mittur

Anonym sa...

Kjøp bjørner - vi SKAL laaangt ned....

mvh
Ole Bear

Unknown sa...

Rent teknisk kan ose lett sige opp til 299 uten større motstand.. så for dem som vil gå bear blir det nok betre muligheter..

Unknown sa...

Kjøps formasjon på ose som sannsynligvis tar oss til ca 299.

Amalie sa...

Har sittet short i GOGL i dag, men har nå tatt en tur inn i DNO. Vurderer å gå inn i bjørner litt senere i dag..