tirsdag 9. juni 2009

GOGL!!!!


Spot indeksen på Cape (delkomponent av BDI) falt 1600 USD til 70 000 USD per dag. Mange aktører ser på dette som meget bullish, fordi de forventet større fall!

Jeg tok en ringerunde til skipsmeglere i London, og nå er markedet veldig balansert, det betyr at 2 nye laster fra Brasil – Kina vil sette fart på ratene igjen.

Q3 forward kontrakten har steget fra 36 000 USD til 40 000 USD.. Det er fortsatt altfor stor discount til spot ( 70 000 USD). Jeg tror denne forward kontrakten vil stige bratt neste ukene, og igjen lede aksjen opp.

KJØP GOGL!

28 kommentarer:

lessa sa...

Så du anbefaler "kjøp og sitt". Akkurat nå ser det ut til å være mye selgere i aksjen.

Hva "skal til" for at de større meglerhusene vil begynne å se på GOGL som et interessant kjøp. DnBM nedgraderte aksjen for ikke lenge siden. Ville vel være tvilsomt om de skulle snu anbefalingen med det første.

Magz sa...

Gogl kjøpt 6,60. Tenker en litt langsiktig post på denne.
Liker at de igjen tjener penger med dagens rater.
Sitter også med FRO 141

kim sa...

Hi,

Tok opp et større parti av GOLG før kl. 12:00 i dag. Det viser seg at 6,43 kr. var et godt kjøpt. Ved utgangen av juni 2008 var det nesten 30 kr. per. GOGL aksje.

Jeg vil tro at denne aksjen vil stige rask i tiden som komme.

Terje N sa...

fy faen jeg er glad jeg vet om denne siden og får mail! Denne mailen kom i grevens tid, kasta meg på kjøpsknappen og fikk kjøpt før den tok helt av:D

men har noen venner som vurderer å gå inn etter disse nyheter om at det kanskje snur opp nå.... Er det for sent å kaste seg på? eller er det bra inngang på 6,70 med langsiktig post?

Jan sa...

Takker for denne oppdatering spesielt! :)

Anonym sa...

mange her som fikk opp lommeboka kjapt her :)
samme med meg ! 6,58

takker AS

Glenn

Unknown sa...

Sitt folk fremdeles i dno ?

Den har vertfall brutt motstanden opp som er bullish !

Har reist til Korea på jobb kommer derfor til og delta litt mindre nå med tanke på jobben..

Ha en fin dag !

Magz sa...

Gidder du å sabotere noen nybygg (ikke GOGLs) mens du er i Korea og Asia Ronny?

Anonym sa...

Det var da som bare det da....
Jeg som solgte ut ALT på mandag.... fordi alt var... bear....

Anonym sa...

Emisjon i GSF og RGT etter close.

Anonym sa...

Og der kom npro og.

lessa sa...

AS:

Morro hvis du vil dele ditt syn på tørrbulkmarkedet med oss. Hvorfor skal forwardkontrakten opp og ikke spotprisen ned? Ser Orion er ute med en rapport hvor de mener jernmalmimporten til Kineserne er i ferd med å stoppe opp og mener dermed spotprisene er alt for høye.

Hvilke tegn er det som tyder på at forward skal opp og spot ikke skal ned? Du har masse erfaring i denne bransjen, så håper du har noen hint!

Takker!

Toddy sa...

Gikk ut av DNO på 8,58 i går og inn i GOGL på 6,46. Får håpe det ble et bra bytte, skjønt jeg gjerne skulle sittet i begge.. man må jo ta noen vanskelig valg når kapitalen er begrenset til ca 150k.

(Begynte 2009 med 75k, så det har vært et godt år) ;)

Anonym sa...

Litt bear på 53,70. Tror ikke dette holder hele dagen.

Lasse 74

Anonym sa...

Skulle gjerne hatt litt mer aktivitet her i dag.... Olja er jo supersterk, hvorfor gikk ikke ose mer fra 9:30 til 10:00 når olja gikk 50 cent!
Utrolig bittert Gogl gikk fra meg før jeg kom til pcen i går, håpet på en dupp i dag, men det kommer vel ikke så mye lavere, bør ejg bare kaste meg på?

PS: Toddy, tør du sitte utenfor DNO når det kan komme et bud? som fort kan være 50% over kursen...

Terje N sa...

hva tror dere om lagertallene i dag? og job claims i morgen...

studenten sa...

dårlig med mail i dag gitt.. Hva tror folket om inngang i gogl i dag? er det for sent å handle?

DNO: Hva tilsier et evt. bud?

Noen som har noen tanker om NAUR?

Toddy sa...

@10:27 Egentlig ikke, så jeg vil prøve å komme inn igjen i løpet av dagen. Er ute av GOGL alt på 6,9 og inne i BEAR på 53,2.

Håper å få bytta BEAR med DNO om noen timer.

Toddy sa...

Holder forresten en ultralong i OPERA fra 24,1, ser for meg mulige bobletendenser der hvis de fortsetter den sterke økningen i brukere - noe jeg ser for meg at de gjør det neste året eller så.

Går vel ut om den tipper 30 tenker jeg..

Anonym sa...

Jeg sitter og med endel dno, kjøpt i sluttauksjonen man på 7,92. Spent på news imorgen. Økt i bear på 53,10 og.

Lasse 74.

Anonym sa...

AS: Ingen mail idag?

Unknown sa...

Hva med eltek folkens. Teknisk har den ikkje særlig med motstand før etter 5 tallet..

Tar meg en liten post der eg. (Burde lagt merke til den kandidaten her før)

kim sa...

Ut av JIN med 120% gevinst og tar et større part av DNO.

kim sa...

OPS... 90% gevinst!

studenten sa...

hvilke grunnlag utenom TA handler du Eltek på?

Unknown sa...

Dette grunnlaget :)
http://www.hegnar.no/personlig_okonomi/article378388.ece

AksjeSpekulanten sa...

Jeg tror forwarden skal opp fordi spoten stoppet og falle igår.. eller falt mindre enn forventet. Forwarden hade jo allerede falt dramatisk.. Det får meg til å tror at Q3 skal opp fra 40 000 USD til kanskje 50-60k USD. Da vil aksjen også gå

Toddy sa...

Ut av BEAR på 53,4. Minimal gevinst på 0,2 der altså, men nå vil jeg inn i DNO igjen så da blir det slik. Tjente godt på å skifte fra DNO til GOGL i går så da ble det en bra runde med trades likevel :)