tirsdag 9. juni 2009

Snart over 300 på OSEBX?

Markedet åpner opp 2%, men vi er ikke igjennom 300 på indeks enda. Det er nok bare spørsmål om tid før vi bryter, og da er nærmeste motstand 320.

Vi tok inn endel OBX aksjer igår ettermiddag, og får godt betalt for de nå. Av ren disiplin tar vi profit nå, og ser han "holdbarheten" på denne bouncen. Selv med en kraftig spike i USA igår, så endte indeksene på minus siden. Asia var heller ikke noen fest..

Sevan har løsnet etter at ny finansiering kom på plass. Ryktene sier at det var MEGET sterke navn som tegnet seg i emisjonen, og da sikter jeg på store internasjonale fond og institusjoner.

27 kommentarer:

Anonym sa...

BEAR kjøpt på 56,10 og 56,15. stopp-loss på indeks 302.

Lasse 74

NS sa...

AS, har du noen formening om Luxor Cap. sitter bak nominee accounts i Goldman når det gjelder Sevan ? ?

-NS

Anonym sa...

Ville heller skiftet over til BULL hvis vi faller litt tilbake utover dagen. SNP er klar til videre oppgang

R

Anonym sa...

Tar et bet i Nsg..

Oli

Anonym sa...

OLI: Ser du noen triggere i nsg framover?

Lasse 74

Anonym sa...

Nsg stod over 16 for en måned siden,har falt hardt, satser på rebound. Har ikke studert selskapet..

Thats it..

Oli

Anonym sa...

Gjør som OLI og tar et bet i nsg. Kjøpt på 10,46.

Lasse 74

AksjeSpekulanten sa...

Gutta... Ikke ofte jeg kritisere blogg innlegg, men her må jeg nesten komme med en liten pekefinger.. hehe :)

Oli skriver at han tar et bet i NSG.. han vet ikke hvorfor.. Lasse74 joiner, selv om Oli ikke vet hvorfor..

Så dere ikke at Unionen AS (Spetalen, Stordalen og Gusevik) solgte ut hele innehavet sitt forrige uke? De har gitt opp caset, og solgte alle aksjene på 11.50 kr.. Hvis de gutta der, som har jobbet dette caset i snart 2 år, kaster kortene på 11.50 kr, hva får dere til å tro at 10.50 kr er godt kjøp?

Jeg vet ikke om dere har fått med dere at noe av det mest bearish markedet på globalt basis er avispapir markedet... pga flere og flere leser aviser, bøker, tidskrifter på web.. hva er oppsiden? skal denne trenden snus? kommer vi altså til å bruke MER avispapir?

Selskapet har masse gjeld, og selger et produkt som ikke er etterpsurt lenger!!!

:) litt krass må jeg få være!

NS sa...

Goldman Sachs kutter anbefalingen på Norske Skogindustrier (NSG) fra kjøp til nøytral. Meglerhuset tar bort papirprodusenten fra selskapets eksklusive «Pan-Europe» kjøpsliste.

-NS, som forøvrig tror at NSG ikke kommer til å overleve denne kneika uten større restruktureringer.

Anonym sa...

Mye kan vel sies om Nsg..
Her er det brae snakk om å ta en trade på en kraftig reaksjon ned.
Unionen kjøpte over 40 så vidt jeg husker..;)
Har fin gevinst på denne..

Oli

Carl sa...

Takk for bra blogg og gode innspill fra aktive deltakere. Nå kasta jeg korta og tok et skikkelig tap i Bear. Jeg gikk over i Bear etter at jeg hadde hatt god oppgang i DNBNOR og TEL i slutten av april, men det var for tidlig eller rett og slett feil. Jeg er ikke god nok på stop loss og har lenge ventet på den "store" nedturen som har vært omtalt.

Nå er jo "alle" bull, både teknisk og råvarer. Jeg hoppet inn i NHY, litt i NSG og en post CRU. Jeg skal følge nøye med nå og ta små gevinster om de dukker opp.

Anonym sa...

Flott med innspill AS!. Jeg er heller ikke langsiktig BULL på nsg, men satser på en liten rekyl her. Rykter om at et sveitisk skogselskap har kjøpt posten. NSG er mye shortet, så kommer det kjøpere så kan det fort bli 15-20% opp.Er det ikke når alle roper SELG at man skal kjøpe?

Lasse 74

Anonym sa...

NB: Spetalen gjorde det samme i KVE. Klokketro og hausset osv. Plutselig så dumper han med masse tap. Bjellesauer bommer de og:)

Lasse 74

AksjeSpekulanten sa...

Man kan ha "flaks", og tjene penger på en trade der.. men når underliggende business er så dårlig, så hvorfor gå inn i en slik long trade.. svak risk/reward!

Det var kjøpere i GM på 1.3 USD dagen før den gikk konk også.. alltid noen som nekter å se sannheten i øynene.

.. at Unionen betalte 40 kr, og solgte på 11.50 kr, sier vel mer om hvor bearish de har blitt til caset!!! Og dette er investorer som har vist at de bygger formuer over tid i aksjemarkedet, altså litt over gjennomsnittet i regneferdigheter.

kim sa...

Er det noen som har peiling om REC i det siste dagene?

Jeg har vurdert å satse på den!

Anonym sa...

NSG er russisk rulett. Det er sinnsykt å trade den nå. Etter mine analyser skal aksjen ned i 5,5 - 6 kr baser på fremtidig inntjening ift PE

John F

Anonym sa...

NSG solgt på 10,68. Netto er netto.

Bra med litt engasjement AS!

Lasse 74

Anonym sa...

Lasse74:

Jeg er imponert av dine trade som gir kjappe gevinster. Har du en oppskrift på dette? Ikke minst at du tørr å gå mot alle odds.

Well done!

mvh
TGS

Anonym sa...

ang nsg: uniongutta kastet kortene fordi de så det tar for lang tid å få rettet opp denne skuta, hvis du ser mer potensiale i en annen aksje, ta tapet og legg pengene et annet sted. Selv mener jeg nsg kan være en bet her. Husk at det alltidv il være en etterspørsel etter papir og gjelden i nsg er ikke større enn at kraftkontraktene deres i Norge veier opp fir ihvertfall 1/3

hellboy

Anonym sa...

KJØPT CRU like over 5. NON dumping.
5 er støttenivå.

Lasse 74

Terje N sa...

rec? Er vel bare å lese AS sine innlegg og morgenrapporter det?
Han sier de skal ned fram mot emisjonen, selv tror jeg vi nærmer oss bunnen og er på ultra lang sikt sikker på at jeg gjør gode kjøp om dagen

Anonym sa...

Hva med inngang i yara på disse nivåer?

Synspunkter og meninger mottas med takk:-)

Lampers

Anonym sa...

selv om mhg har gått mye i det siste må dette være et godt bet. lakseprisen stiger kraftig pga av rykter om for lite fisk, markedet ser ut til å akseptere høy pris, mhg er bra giret slik at de får dobbelt opp for prisøkning, aksjen har brutt opp over motstand ved 4 på stort volum.

- rx

Anonym sa...

ØKT i bear rundt 56,40-56,50.

Lasse 74

AksjeSpekulanten sa...

En fabrikksjef hos Yara meldte at NITRAT salgene løsner. Det snudde aksjen, så nå ser jeg potensialet til 220 igjen..

MHG har gått bra, og kan gå videre. Estimatene på laksepris for 2009 er for lave. Kan komme oppjusteringer.

Anonym sa...

Hei

Takk for Info vedr Yara AS

Sitter bla i MHG også. Inngang 3,37

Lampers

matsou sa...

wow, futurene dropper, og OSE løfter seg... :p