torsdag 28. mai 2009

Makro inline!

..så "the market is going nowhere really fast". Tørrbulkforwarden fortsetter å falle. Indeksen i dag tilsier at BDI blir flat til ned i morgen. Kina går til ferie i dag og i morgen (Dragonboat festival). Det betyr at det igjen er litt nedside i ratene. Så vær forsiktig med GOGL!

Nå venter vi på new home sales som skal komme kl 16.00.  Markedet beveger seg litt opp på inline tall, så disse må være dårlige for at markedet skal falle.

Er det noen som har tjent penger på trading i dag? :)

65 kommentarer:

Anonym sa...

Tydeligvis ikke ;-(

Amalie sa...

Oljen klarer ikke smøre markedet.. Hva betyr det? Skal vi ned snart?

Anonym sa...

Jeg har gjort følgende posisjoner i dag.

Short FRO på 158,7515 (ikke dekket)
Long GOGL 6,63 (ikke dekket)
Long NHY 32,75 (ikke dekket)
Long PGS 38,65, ut på 39,15
Long YAR 205 (ikke dekket)

Gjort det greit idag.

Amalie sa...

Takker for bjørnetipset Lasse. Endelig går depoet i riktig retning igjen.

KL sa...

jada, hadde som dere AS bjørner fra starten og solgte de omtrent med en gang jeg fikk til og kjøpte NHY og SDRL, fikk en bra trade på NHY. Over i bjørner igjen når USA begynte å dale. En bra dag. Andre dager er ikke så bra :)

Er fortsatt overbevist om at markedet skal ned. Kommer til å overnatte med bjørner hver dag :)

Unknown sa...

Det er bra, se etter 880 på sp! Brytes den kan vi sove godt !

student sa...

er det for sent å hoppe inn i bjørner nå? Mtp GM osv..?

dette er helt sykt forresten

Anonym sa...

Stud: Hva er sykt????

studenten sa...

Sykt: At staten tar over GM..

Anonym sa...

Amalie: Da er vi skyls, du finta meg ut av Sevan på 8,88 igår..

Lasse 74

Anonym sa...

Oljelagrene faller med 5,4m fat, mot ventet 0,2m.

Nå peaker vi mot close.

matsou sa...

hva jeg synes er sykt er at OSE regardless av hva som skjer i statene bare går oppover.:P

Anonym sa...

Lasse 74:

Hva mener du med det? Fintet ut? Driver vi og lurer hverandre på dette forumet?? Gult korttil deg!!

Anonym sa...

synes ikke noe av dette er sykt jeg, det er enorme mengder likvider som bare venter på sidelinja og vi er forsiktig på vei opp fra en resesjon, vil bli oppriktig overraska hvis vi ikke ser 300 ila kort tid og 400 i løpet av et år eller to

Unknown sa...

18:54

Mulig vi har mer oppside på kortsikt. Men på lang sikt nei...

Vi har en kommende pakke med nye lån og kredittkort gjeld i US.
Mange bedrifter flytter sin virksomhet ut av vesten/us.

Ellers tror eg de fleste er klar over hvilke motstands nivåer som må bli brutt på oppsiden / nedsiden for og evnt bli ytterligere bull / bear

Unknown sa...

Lite volum på DJI i dag. Lite rally i konsolderings boksen ja..

Unknown sa...

Statoil opp 2.7 % siden vi stengte...
Da kan man trygt sei at ose åpner rett opp til 291,5 ca forrige topp og muligens passere denne i løpet av dagen visst det skulle kommer gode makro tall fra us.

Anonym sa...

1841: At Amalie fintet meg ut av sevan ble jo rett.. Jeg satt og vurderte gevinst, og solgte etter at hun kom med "info". Kursen har ikke vært høyere etter mitt salg.

Lasse 74

Anonym sa...

Ja, jeg har tjent veldig bra på trading i går og i dag..... Trader stl. nhy og pgs

Ole Bull (Kanskje Ole Bear i morgen)

Amalie sa...

Hvordan tror du bjørnene våre får det i morgen Lasse? Tror ikke de skal ut i åpningen..

Anonym sa...

OSX'n opp 4,30 % ikveld. Brenten opp på årets peak. Ultragrønt på shippingfronten i tillegg.

Kommer til å bli en fin åpning på hjemmefronten imorgen.

Anonym sa...

Amalie: Jeg solgte bear når jeg så at GM ikke konket igår. Beklager at jeg ikke skrev det, men det etter 17 og stress.

Lasse 74

Anonym sa...

BEAR kjøpt på 59 og 59,05.

Lasse 74

Anonym sa...

Buller kjøpt på 41,10.
-NS

Anonym sa...

Lasse 74, backtrading?

Amalie sa...

Lasse.
Ser at du handler bear i dag også. Tror du markedet skal ned senere i dag?
Russerlinken er defekt i dag. Er det noen som har ett godt alternativ?

Anonym sa...

Amalie: Jeg tror ikke krakk idag nei, men det er langhelg og ose har steget bra. Tipper det dupper utover ettermiddagen og håper å få 1 kr på bjørner. Har og noen liklongs:

qec-emgs-rgt-spog.

Lasse 74

Lodderen sa...

Følger deg i bear Lasse kjøpt 58,95 med st-loss kr 1,5. Hilsen Lodderen

Anonym sa...

Økt i bear på 58,85. Ose snur ned fra 293 hver gang. Føler meg trygg på å få minst 50 øre idag ja.

Lasse 74

Amalie sa...

Tok en pos i DNO på 8,04.

Anonym sa...

Ikke noe mail idag fra AS!!!

studenten sa...

293 passert..holder dette ut dagen? Hva er neste motstandsnivå i så fall?

Er forresten veldig fornøyd med at ingen svarte på om det var for sent å komme seg inn i bjørner i går..:)

Anonym sa...

Merkveridg stille her inne når det buller, fullt av liv når det faller....

studenten sa...

Der var jeg ute av Bull (41,8)..Lurer på om vi bryter tilbake under 293 igjen nå.. Noen synspunkter?

Virker som det var lite futt her i dag..

Anonym sa...

futtene stiger i statene. ikke sats på fall i oslo
- rx

Anonym sa...

Lite futt? Trader vi på ulike børser? OSE opp mellom 2,5-3% mens futtene såvidt indikerer åpning i pluss i statene. Riktignok stiger futures svakt, men at det ikke er futt i OSE når den outperformer stort sett hele europa glatt syntes jeg er litt på jorde.

studenten sa...

Hehe...Var ikke på OSE det var lite futt..Det var her..OSE har futt i massevis..

Inn i Bull igjen på 41,65..Klarer ikke å sitte ute av markedet..:/ men fikk litt ekstra aksjer på den operasjonen..

Unknown sa...

Er verdt og følge med stl nå siden det i hovedsak er den som drar børsen.. Stl er oppe i toppen av en fallende trend "kanal".

Bryt den videre opp ser vi ose over 300.

Anonym sa...

Jeg har økt i bear på 58, og sitter til etter 17. STL har mye motstand på 133. Tror ikke den klarer den. USA oppgang er innkalkulert når ose ose er opp 2,5-3%. Snitt på bear er ca 58,45

Gog langhelg.

Lasse 74

Anonym sa...

DAX sliter med motstand på 5000.

Lasse 74

Unknown sa...

Lasse, enige med deg.

vi får se på tallene som kommer om få minutter hvilke utslag det gjer på ose / futtene.

God helg !

Anonym sa...

To bear or not to bear..that is the question...

studenten sa...

Har akkurat bestilt meg Mac, er det noen som har noen gode Tradeprogrammer ala WinTrade som er gode å bruke på Mac?

Anonym sa...

fin gevinst både i sevan og OPU i dag :) meget fornøyd

Anonym sa...

God + på bear nå.. Ingen god følelse å sitte feil, men glad jeg ikke mista hodet og tok tapet. Viktig å være sterk i troen:)

Lasse 74

studenten sa...

Kjøpte meg også inn i bear Lasse.

Tør vi sitte med dem over helgen??

Anonym sa...

Sikret gevinsten. God helg.

Lasse 74

studenten sa...

Kom meg ikke ut til en god pris..Sa satset på at USA skulle ende ned i dag..Noe det ser ut til at de ikke gjør..Da er det vell bare å satse på at oljen er ned på mandag, samt at store ting skjer på mandag..

Hva tror folket konken av GM vil ha slags påvirkning på OSE?

Lodderen sa...

Stl holdt seg på samme sted etter close Nyse, ble en shortskvis på slutten men jeg kan ikke forstå hva shoterne "over there" frykter ??? Oljen vil nok kjølne betraktelig over helgen, så alle i bear should take it easy. Hiv i alle fall ikke bjørnene kl 0913 påOSe slik at vi også får en shortskvis....

matsou sa...

Om det var shortskvis betyr vel det at de tror det går opp på mandag, og det er vel ikke så bra for oss med bear? Ellers med GM er vel det en tapssak for statene uansett. selv om vi sikkert buller videre på ungått konkurs. Nå er SP500 brutt opp igjen. Begynner å bli lei av dette rallyet :p

lodderen sa...

Hei Mats, er selv dritlei dette rallyet og ønsker det dit "pepperen gror". Når jeg henfaller til den positive siden så fallerdet... Mye psykologi nå og ikke mange macrotall so KUN peker ien retning. Sitter videre i bjørn utover uken, oljen har gått forbi seg selv ov vil nok synke Man, Tir foran lagertall, STL er også nær "all time high" for åretog vil nok dippetidlig i uken.

Anonym sa...

Hmm, skjønner ikke hvorfor så mange her inne prøver å gå mot markedet med short-posisjoner hele tiden. Må da være slitsomt? :p

Anonym sa...

XLF brøt nylig en motstand på 12.19
Noe som tilsier at den kan gå opp til 13.5!
Mulig finans kan ralle på mandag..

-bASSE

Anonym sa...

lodderen;

Jeg har tidligere gitt deg honnør for gode innspill og til dels medmenneskelige aspekter, men, nå er det på tide å sitere Pusur; "If you cant beat them, join them"...

Per Ulv

Lodderen sa...

Per jeg er enig med deg og anbefalte jo STL tidligere i uken som jo gav en pen slump penger for de som fulgte rådet(den lå lavt i tradingrangen). Men helt umulig å vite om SP bryter ut ned eller opp fra SP(875-930), eller om vi vil befinne oss rangebundet OGSÅ fremover. Tar man sjansen på at rangen fremover holder seg (ingen konklusive macroøkonomiske tegn) så er short en god deal i topp av range og long i bunn av range. Jeg vil trade på dette helt til vi får en break-out på den ene eller annen side. Siste måned har jo aksjemarkedet fortalt oss at INGEN vet hvor det bærer foruten komoditter som kun stiger på spekulasjon alene.
USA styrer aksjemarkedet "in totalis" så jeg prøver å analysere sistnevnte i håp om å finne en retning. Helgehilsen fra Lodderen.

studenten sa...

Asia er opp
Oljen er opp
GM er konk

Er litt tidlig å si ennå, men ser ikke bra ut for oss som sitter i bear dette her..

Anonym sa...

Vi får se hvordan usa-stl reagerer. Uansett, åpner det mye opp, så er det motstand på 300 som ikke er langt unna. Ville ikke tatt panikktap i bear imorgen. Tror olja dupper snart, pg blir det solid gevinst sikring på ose.

Anonym sa...

På den annen side. Med det momentum som er i markedet nå.... Skal ikke forundre meg om vi dundrer igjennom 300.... Da er det bare å holde seg fast....

Jeg tok 40% gevinst på GGS på fredag, men angrer allerede.

Per Ulv

Unknown sa...

Vel nå har vi tradet sidelengs en god periode. Nå ser det ut som vi vil bryte 8600 på DJI. Det her er bullish også på lang sikt også, for nå bryt vi ut av alle de nedadgående trendkanalene vi har vært i det siste halve året på DJI.

Eg skal ta bear tapet her i morgen. Så skal eg heller prøve og plukke aksjer for videre opptur..!

Anonym sa...

Tror ikke dow bryter 8600 idag. Olja dupper og litt fra HOD!

Anonym sa...

alt ble brutt idag...

Anonym sa...

Blir nok en fin dag imorgen på ose. I tillegg til mine ultralonge pos i TEL, STL så tok jeg inn SDRL på fredag. Så lenge oljen holder seg så bra har jeg ingen planer om salg. For meg handler det nå om å prøve å treffe mest mulig toppen av oppgangen for denne gang. Tror heller ikke på noe kjempekorreksjon, heller små underveis.

Odd-Erik

matsou sa...

er lite keen på å ta mine 16% tap i bear...

Anonym sa...

Kjøpt BEAR 54,70 og 54,80.

Lasse 74

Unknown sa...

Jeg sitter og i bear og det er vondt å sitte feil i markedet. Må innrømme at jeg har vært ute av synk med børsen siden ca 240 nivået. Før det traff jeg veldig bra.

Jeg kommer ikke til å ta bear tapet enda, aventer om Oslo ender over eller under 300. Europa er i minus. Fallende oljepris og røde futter.

Kan det hende at de siste pessimistene ble optimister nå og at dette eventuelt kan trigge en nedgang? Markedet må vel ta inn over seg konkursen til GM og?

Hilsen en som er ute av sync!