mandag 25. mai 2009

UK og US stengt..

.. og det kommer ingen Baltic Dry Index i dag heller, for de som trader Golden Ocean. Tallene var meget bra, men aksjen har vært slapp i det siste. Det blir spennende å se om det nå kommer inn større kjøpere, eller holder de seg unne fordi aksjen er "dyr"? Aksjen handler nå på NAV estimatene til de fleste analytikere..

Marine Harvest har fallt fra 4 kr til 34.6 kr, selv med laksepriser som er rekordhøye. Problemene i Chile fører til mindre tilbudsside, og det kan vedvare i flere år. Jeg begynner å se på MHG som en aktuell kjøpskandidat..

13 kommentarer:

Anonym sa...

jeg ser ikke helt hvordan MHG kan forsvare en MCAP på 11 milliarder med de resultatene de legger frem. Kan du gi noen inspill på det?

KL sa...

Sitter fortsatt i bjørner og har tro på nedgang over det hele. Lurer på et bet i SDRL før tallene legges fram. AS snakket om mulig shortskvis hvis tallene er bra. Jeg har tro på det. SDRL er et godt og stabilt selskap uten større problemer i denne perioden. Noen tanker om dette?

Unknown sa...

Er det ikke først og fremst fremtidsutsiktene som har blitt vektlagt i resultatfremleggelsene hittil? Hvis man ser på hva Ocean Rig sier m.h.t. rater på dypvannsrigger fremover så kan det tyde på dårligere utsikter for SDRL.

AksjeSpekulanten sa...

Jeg mener det er dårlig risk reward å sitte long over tall generellt sett.. Når det gjelder shortskvis i SDRL, så mener jeg at en slik bevegelse kommer i forkant.

Jeg har ikke regnet på MHG, jeg så kun at momentumet i underliggende marked(fisk) var knallsterkt..

Lodderen sa...

Lurer på pm oljen vil styrkes frem mot lagertellene slik som i forrige uke. Skulle vel trekkes noen fat også denne uken pga driving season. STL har fallt mye og frister om den faller litt til, børsen er jo foreløpig litt veik.
GM sammensuriet spøker likevel i bakgrunnen.
Får dollaren en lenge ventet rebound ser det likevel mørkt ut for OSE sin del.

Anonym sa...

hvor sannsynlig er en oppgang i DNO de neste 3-6 mnd? Skal ikke de begynne å eksportere olje fra iraq snart?

Bt sa...

Noen som har tro på Opera før de slipper tallene på fredag?

Anonym sa...

se på dagens lave volum. lover ikke godt for de kommende dager.
- rx

Anonym sa...

Volumet er jo lavt, fordi usa er stengt.

Anonym sa...

Børsen de siste 5 dager får meg til og tenke på at eg burde finne meg en annen hobby. huff

Anonym sa...

rec ned 10kr - pga guide justering?
var ikke dette forventet at måtte komme?

Anonym sa...

Noen som har sett på sevan i dag ?

Anonym sa...

Tok inn sevan rundt 8,20 idag tidlig. Brøt motstand og skal til 10. Tradet og rec og var heldg med salget på 77,90. Smalt etterpå.

Lasse 74