onsdag 20. mai 2009

Tricky marked!

Det er sikkert flere med meg, som syntes markedet har vært vanskelig de siste to dagene, og få som faktisk har tjent penger på tradingen. Skal man klare en bra avkastning, så må man være uhyre kortsiktig.  Jeg mener fortsatt vi står foran en korreksjon, men da må det komme en utløsende faktor (GM konkurs?).

Når det gjelder Golden Ocean, så er forwarden fortsatt svak, og Baltic Dry Indeksen forventes å være svak i dag. Shorting av tørrbulkaksjer er eneste traden som funker her nå..

REC er svak i dag... men vanskelig å bedømme om det sier noe om risikovilligheten i markedet, siden de jobber med en stor kapitalutvidelse.

7 kommentarer:

Anonym sa...

loddern: Oljen møter topplinjen i den stigende trenden ved ca 65. Med andre ord er det ikke fri fart opp til 80 hvis vi rykker gjennom 60..
Når det er sagt er 60 også et kunstig høyt nivå i dagens marked. Er spent på oljerapporten i ettermiddag.

Kjetil: OSE har steget betraktelig den siste tiden, men ikke mer enn at vi nå er på linje med fallet i resten av verden ( -40 til -50%). Og går det egentlig ikke bedre i Norge enn resten av verden..???

NAO

Studenten sa...

Har sittet hoppet inn og ut av Bull en god del den siste tiden og tjent greit på det..Sitter nå i Bull..å lurer på om jeg skal hoppe av igjen..Hva tror dere? Klatrer oljen videre i det korte bildet eller?

Hvordan ser dere for dere de neste dagene fram til fredag?

Studenten

Anonym sa...

Jeg er 30% i bear og resten cash. Husk det er laaanghelg i Norge

G.L.Obus

KL sa...

Sitter fortsatt i bjørn. Flere og flere meglere sier de avventer nedgangen. Det er en spekalusjonsbasert oljeprisstigning. Den snur. Og da vil også OSE falle sterkt. Hvorfor i alle dager skal OSE stige så mye i forhold til andre ledende indekser verden over? Mye på grunn av oljen og da blir fallet desto tøffere. Sitter i bjørn!

Jan sa...

Går ut av BULL nå selv i hvertfall. Tregt i dag.

Anonym sa...

fredag vil være en inneklemt dag med lave volum, vær klar over at de forrige gangene vi har vært i den situasjonen har vi bare opplevd oppgang Fetter Anton

Studenten sa...

Så, det er delte meninger her altså..Tror jeg skal se det noe an i løpet av dagen, om jeg blir sittende så tar jeg gevinst på fredag.