fredag 8. mai 2009

TGIF

I dag kan bli en sidelengs og skuffende dag, for både bulls og bears. Det eneste jeg jobber, er GOGL på short siden, fordi ratene kommer ned.

Marine Harvest, som jeg nevnte i morgenrapporten, er veldig sterk. Emisjonen var sterkt overtegnet, og jeg var overrasket over hvor lite penger de egentlig trengte. Kjempebullish. Aksjen +9%.

Det er vanskelig å spå videre vei, men det som er helt sikkert er at vi har hatt en kjempeopptur, og knekken igår skremte endel investorer fra ytterligere kjøp. Det er dog bullish at markedet henter seg inn igjen i dag, men det ser ikke ut til å være noe punch på oppsiden. 

47 kommentarer:

KL sa...

Noen som har tanker om GGS. De la fram tall i dag. Fortsatt i minus, men langt større omsetning. Skjønner ikke helt hvorfor den får så juling som den gjør. Sitter i GGS, FUN og RGT. Små poster, mens jeg venter på korreksjonen.. Noen synspunkter. Litt rådløs nå.

Lodderen sa...

Samle-clamsene blir vel horrible kl 1430, ser etter en god bjørneinngang eventuellt forut for disse.

Lodderen sa...

Oljen spiker igjen og folk bruker dete som hedge mot en over-rated risiko for inflasjon jfr forventning om turnaround i økonomien. Jeg tror ikke inflasjonsfrykten vil vise seg å ha rot i virkeligheten på LENGE selv med mye økonomisk stimuli inn i økonomien. Oljeoppgangen tolkes derfor som en kortsiktig boble som i nær fremtid vil måtte sprekke ! Hva mener dere andre ?

Anonym sa...

AS, hva tror du om jobbtallene som kommer i dag?
Kan de bli bedre enn hva som er forventet?

AksjeSpekulanten sa...

Jeg har ikke noen sterk formening om tallene, men registrer at de siste makro tall har vært bedre enn forventet. Then again.. så vil det jo komme et punkt der forventingene topper. De fleste analytikere har jo oppjustert estimatene sine etter de gode tallen tidligere i uken...

Jeg tror ikke tall har så mye å si egentlig, hvis det ikke er ekstreme utslag.

Toddy sa...

Hu hei hvor det går! Tok inn 15000 DNO til 6,23 i går, det viste seg jo å være årets handel ;)

Ut i dag på 8,20. Mulig jeg var for kjapp ut, men det får jeg tåle.

Anonym sa...

Takk for svar AS

Terje N sa...

dno sine triggere fra iraq er jo mer troverdige for hver gang, men blitt lurt mange ganger!
men vil igjen tro at krg.org er ganske bra kilde, selvom det er rart dno ikke har fått en offisiell melding.

Short eller long?

Toddy sa...

Jeg gikk som nevnt ut på 8,20, men er inne igjen nå på 7,35. Det ble i det hele tatt en veldig fin trade, ikke så farlig lenger om den skulle dale videre :)

Synes hele aksjen er så usikker nå at en short fra rundt 7 i hvert fall føles som gambling (long føler jeg er nokså trygt på lang sikt om ikke annet).. gambling kan dog lønne seg, hvem vet.

Anonym sa...

Tydelig at reaksjonen på meldingen fra DNO / krg.org var en shortskvis.
-NS

Lodderen sa...

Ser ikke ut til at clamesene gjorede den store susen, kan det bli sell off ?

lessa sa...

Hva mener AS om at bankene ønsker å gjøre emisjonen umiddelbart? Det tyder kanskje på at de mener dette er et godt marked i gjøre det. De vil selvsagt sette emisjon på så høye kurser som mulig. Eller?

Amalie sa...

GOGL shorten er helt konge: http://finance.yahoo.com/q/cq?s=DSX,DRYS,EGLE,EXM,FREE,GNK,NM,NMM,OCNF,PRGN,QMAR,SBLK,TBSI&d=e

Takker for en utrolig bra og lærerik blogg.

Nybegynner sa...

Hei, er det noen som kan forklare hvorfor DNBW09E50HA handles til 0,01/0,02 kr når aksjen bare er 2,6 kr unna målet?
Trudde denne skulle stått i 0,5 - 0,9 nå !!!!!!!!!!!!!!

AksjeSpekulanten sa...

Dryships -13%

Nico sa...

Plukker mer bear til 64,5. 3%+ oppgang i dag er uaktuelt.

Amalie sa...

Hvordan er det mulig at DRYS ligger ned 17,23% og GOGL ligger rundt 0. Kommer det ett drag ned på slutten?

Lodderen sa...

Lite kjøpere over dammen etter oppgang fra start, kan bli drift nedover frem mot close OSE. Sitter i bear.

Amalie sa...

Kan være dette som er årsaken til at DRYS synker som den gjør: http://www.reuters.com/article/rbssIndustryMaterialsUtilitiesNews/idUSBNG38163320090508

Nico sa...

Se der ja.. NASDAQ leder an US-indeksene i minus og oljeprisen følger etter.

student sa...

Om USA går i minus nå er det bare å selge.. Jobbtallene bør gi børsene over dammen en liten dytt..Jeg sitter fortsatt i bull å kommer til å gjøre det over helgen..

Anonym sa...

Ta gevinst på børsen nå


??????????????????????????




mvh siddis

Anonym sa...

Jeg ville vært skeptisk til å sitte over helgen med DNO, de har fortsatt ikke fått noen offisiell bekreftelse fra Bagdad, noe som fort kan la vente på seg. Tror vi får se en korreksjon ned man\tirs neste uke.

-Anders

Nico sa...

Vel, vel, vel... Opp 3,6% på en fallende oljepris og flatt USA. Fordømte tullebørs.

student sa...

Me like:D

Har sittet i bull i hele dag

Anonym sa...

Ja nå håper vi på at 930 skal være nok og krakket kommer. Håper vi på en blodrød mandag AS? Da må nok snart US dippe eller snarere stupe.


ham95

Ldderen sa...

Bjørnene var det bare å kvitte seg med i dag.

Anonym sa...

Det var synd lodd. Men nå da d har kastet bjørnene så kommer vel krakket da. En gang MÅ det jo snu eller?

Anonym sa...

Det snur når den siste pessimist er blitt optimist. dvs ikke lenge til. jeg har vært long siden 10 mars, solgte av noe i dag og selger mer på mandag...

Teorien bak er nokså enkel:

Hvis noe høres for godt ut til å være sant....

Per Ulv

Anonym sa...

Som jeg skrev for 1-2 mnd siden skulle jeg satse leiligheten når børsen snudde ned til 220.
Som sagt så gjort, og jeg var heldig. Begynte å selge allerede på 250 og utover, rett og slett fordi jeg satset mer enn jeg hadde tålt å tape..
Jeg var heldig denne gangen og kom meg på offensiven.

Tenkte bare jeg skulle informere dere på forumet da mange av dere var skeptiske til min strategi (noe jeg også var i en viss grad)

Når det er sakt stiller jeg meg ikke undrende til siste ukers oppgang. Tenk alle pengene som har sittet på gjerdet og vært redd for å ikke bli med på oppgangen..

Men jeg er enig med lasse & co, det MÅ det snart snu ned, jeg solgte ut det meste på 267, noe som viste jeg å være litt for tidlig..

Bear er jeg prinsipielt imot i disse tider, da børsen har vært ned 50-60 % fra toppen og "eneste" vei fremover er oppover. Men åpner vi opp på mandag begynner jeg å bli så fristet at jeg vurderer å kjøpe litt selv.

oljen i 57,5 hvilket er en uberettiget oppgang drevet av spekulanter som oss. Noen av dem sitter med enorm profitt og jeg håper de kaster kortene hvis det skulle begynne å falle litt..
Da ser vi fort en oljepris på 50 og OSE på 250.

Ekstremt spennede om dagen, kan nesten ikke vente til mandag.

God helg til AS, lasse, loddern, skrue og resten av gjengen som bidrar aktivt her.

NAO

Amalie sa...

Er det noen som har synspunkter på DNO. Satte en liten short der i dag da meldingen den gikk opp på ikke ble verifisert av selskapet. Noen som har tanker i forhold til dette. Beklager hvis spørsmålene er elementære for dere, men jeg er både ung og ny i markedet, og forsøker å lære av de som kan dette. God helg til AS og resten av gjengen!

Anonym sa...

Amalie, hva shortet du gogl på? Anser det som høyrisiko, da brevet fra krg ser "OK" ut. Alle nyhetskanaler melder om eksport 1 juni.

Irwin Mooner sa...

Vel, jeg trodde det skulle snu ned allerede på OSEBX på 250-tallet...

En gang snur det selvfølgelig.

Nå er alle jeg vet om, i alle fall, enormt optimistiske.

Hegnar.no (ikke idiotene på forumet) skrev på søndag, tror jeg det var, at det var meget mulig med OSE til ca 600 neste år..

Det snakkes om ATH i august 2009 osv.

Jeg har tatt feil mange ganger jeg, men at børsene skal til ATH uten en eneste korreksjon, er latterlig.

Fortsatt øker ledigheten ekstremt raskt, det er LANGT igjen før ting er som før.. Oljen er på 50-tallet, og ingenting tyder så langt på at etterspørselen skal øke på kort sikt.

Jeg er herved ute av både bear og bull, og avventer.

Amalie sa...

Satt shorten like før close. Fant denne, der irakiske myndigheter benekter at det er gitt slik tillatelse: http://sg.news.yahoo.com/rtrs/20030508/tbs-iraq-oil-955c2a1.html

Anonym sa...

Jeg tror du er safe Amalie.

Slike meldinger har kommet ut SÅ mange ganger før uten at det har blitt til noe som helst...hvis de skulle være sanne vil DNO neppe fyke oppover uansett..

Lodderen sa...

Nå kommer de siste kjøperne på banen, selvfølgelig vanskelig å finne treffpunktet for Bear. SP har 200 dager moving average på 937og det skal litt baller til for å bulle over dette nivået uten en skikkelig skrell..
Jeg har foreløpig kost meg med småsummer i bear og funnet noen mindre akebakker for bjørnebarna mine. Nå ser det ut for at oppgangen spiker og snuingsen burde ikke være så langt rundt hjørnet. Er det noen her som kjenner motstandsnivå for oljen nå som 55 dollar er brutt. Besnærende å kjøpe mye bears like ved den motstanden eller SP 837. Noen tanker hos menigheten ?
PS oljen peaket visst rundt 17 Mai i fjor for så å sige ned frem mot August.

Anonym sa...

Det var vel kjent i 2 tiden ca?

Lodderen sa...

Oops korreksjon, det skulle være SP 937 i siste setningen (går fort i svingene).
Stocks rise on lies and descend on truth !
Og god helg til alle sammen, spennende på mandag !

Anonym sa...

927 mener du vel

lodderen sa...

sakset..
The June S&P 500 index was higher overnight due to short covering as it consolidates some of Thursday's decline. Stochastics and the RSI are overbought but remain neutral to bullish signaling that sideways to higher prices are possible near-term. If June extends the rally off March's low, January's high crossing at 937.00 is the next upside target. Closes below the 20-day moving average crossing at 868.82 are needed to confirm that a short-term top has been posted. First resistance is Thursday's high crossing at 929.00. Second resistance is January's high crossing at 937.00. First support is the 10-day moving average crossing at 887.26. Second support is the 20-day moving average crossing at 868.82. The June S&P 500 Index was up 11.40 pts. at 918.40 as of 6:03 AM CST. Overnight action sets the stage for a higher opening by the June S&P 500 index when the day session begins later this morning.

NAO sa...

loddern: oljen møter motstand på ca 60 dollar.. brytes denne indiker det oppgang til 65 i det korte bilde..

Lodderen sa...

Takk skal du ha NAO da vet jeg hvor korden skal stikkes i denne uregjerlige oksen..STL buller over dammen lurer på om det blir en åpnings-spike på Mandag kanske en bjørne-sjanse.
IFLG statistikken største delen av fallene kortvarige og brutale i forhold til oppgangsfasen og i all hovedsak fullendet etter rel kort tid. Vi får guide hverandre og lete ette svakheter hele veien. Hilsen Lodderen.

Anonym sa...

STL kommer med tall mandag, så det blir nok sving.

Lodderen sa...

Når på dage kommer STL sine resultater/guiding ?
Vedrørende jobless clames de er absolutt horrible og når en tenker på at 10 prosent av arbeidsstyrken allerede er borte så vil 550 000fort bli 10 prosent høyrere. Men markedet er irrasjonellt intil et hvist punkt. Vi får se om vi klarer å prike det ut. Så lenge OSE legger seg over futtene er jeg forsikitg med bjørnene. Hilsen Lodderen.

Anonym sa...

STL:Resultat pr 1.kv kl 08:00, presentasjon kl 08:30.

God helg alle spekulanter og investorer!

-NS

Anonym sa...

SHORT i dno kan bli dyrt mandag. Eksporten er bekreftet. Tipper den åpner over 8 kr. Drahjelp av olja-usa og.

Amalie sa...

Iflg link: http://www.dn.no/energi/article1666735.ece så er det nå gitt grønt lys for eksport for DNO.
Sitter helt klart i en uheldig posisjon, og regner med at det blir stans i handelen til selskapet har bekreftet informasjonen. Dette blir nok en erfaring som ikke glemmes med det første.