torsdag 7. mai 2009

Freight Forwards!!!

Capesize indeksen i Baltic Dry kom inn 29 247 USD i dag. May/Juni forward kontrakten tradet opp til 30 000 USD tidligere på dagen... MEN... nå er det selgere på 27 000 USD.. Det vil si at de som er villige til å selge på 27k.. de vil tape 2 247 USD i morgen fordi kontrakten er i såkalt settlement.. Det betyr igjen at de selgerne tror at indeksen skal falle tungt fremover.
Se GOGL kursen..

OPPDATERING kl 23.09

Dryships -6%, Diana Shipping -12% og Navios -9%... kan blir tungt i tørrbulk i morgen :)

34 kommentarer:

student sa...

Selge bjørnene AS?

Anonym sa...

Tror man skal ha litt is i magen, og vente på at markedet synker noe tilbake etter de siste ukers enorme oppgang...

Anonym sa...

DAX ned 1,48 og dow ned 0,84, ose opp 2,65%...Bare å sove godt med bear, jeg har snitt under 66. Økte når ose var over 282.

Lasse 74

student sa...

humm...Kjøpte meg Bull jeg.. Har vært all in i Bull siden børesen stod i 197... Traded litt i dag på fallet fra 5,5% og ned til 2,2%, men tror nok vi skal videre.. Alle virker uhemmet posistive..

Selv om jeg ser at det er rødt over dammen så tror jeg vi skal videre opp..

Anonym sa...

takk, Lasse - sitter med over 500k i bear nå. Trenger å sove godt.

Anonym sa...

Takk for bear tips tidligere idag, Lasse og Lodderen! Det ble noen kroner av det tilslutt, selv om det var nervepirrende der en stund:)
mvh
Baxter

Anonym sa...

Ose var 275,08 når bear closet, men slutta 274,24. Det betyr at vi nesten har 1 punkt å gå på før åpn 0911. Olja sklir tilbake, og fredager er normalt sell off. Og etter denne ukens oppgang er vel sjansen ennå større for gevinstsikring.

Lasse 74

Anonym sa...

Hurra solgte 16000 aksjer i gogl

gevinst 15000




tusen takk

mvh siddis

Anonym sa...

@siddis: Synes det er mye hygligere å lese % gevinst, og hvor stor % del porteføljen du har satset.

- Anders

student sa...

Lasse: Håper du tar feil, men mye tyder på at du har riktig og at jeg får svi imorgen..

Selv om Hermandsrud sier at vi skal til 400..:
http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article1665274.ece

Anonym sa...

Finnes ingen fasit, men en oppgang på ca 5% idag var bankers overreaksjon. Alt kan skje i usa ennå, så tidlig å feire. Dog vil det overraske meg mye om ikke mange sikrer gevinster imorgen.
Viktig å ikke få panikk med bjørner imorgen om ose åpner noe opp, sell offen kommer etter 12-13.

Lasse 74

student sa...

Jepp..Sier meg enig med deg Lasse:) Jeg skal se ann markedet i morgen, mye kan skje..

Uansett, godt jobbet folkens.. Regner med de allerfleste hadde en flott dag i dag:)

Anonym sa...

Det gjelder å ha is i magen imorgen. Skulle markedet starte litt opp i morgen er det faktisk en gylden mulighet til å hamstre litt bamsemums. De kommer til å smake godt imorgen.

Markedet ser ut til å ha vært veldig sentiment drevet de siste dagene, og da vil fredagen imorgen være en dag der folk muligens kommer til fornuft at markedet har nådd 274 for fort.

Anonym sa...

Usa er skikkelig ille, og olja er ned. Blir det sånn close så krakker ose. STL er godt under ose closen. Alcoa er ned 7%.


Lasse 74

Terje N sa...

"student" velkommen til bloggen og forumet - men hvis du har fulgt med litt før du skriver i vei her ser du at de fleste sitter med bjørner og altså ikke har hatt en fin dag (i dag heller)
Vil gjerne høre dine framtidsutsikter og ikke at du vistnok har sitti i bull fra 197-.-

matsou sa...

da er det bare å sitte og vente på 240, så kan man begynne å tenke på bull igjen :p

@studenten: hadde en kjip morgen, men det bedret seg på ettermiddagen. Fullastet med bear på snitt på ca 70, så skulle dette bli fine dager fremover. :)

Hvor lang tid tror dere det tar før RSI treffer 30 da? 2-3 uker?

Anonym sa...

Lodderen: Dekker du inn bear imorgen, eller tror du vi skal langt ned?

Lasse 74

Anonym sa...

ifht morgendagens posisjoner: olje brent futures ligger nå et lite stykke over close oslo, men var høyere gjennom dagen mens oslo var åpen, likevel holder den seg bra, kan hjelpe til å holde oslo brukbart oppe selv om vi vil se noe gevinssikring

Anonym sa...

Hei!

Takk for fin blogg, bra oppdateringer og interessante diskusjoner. Jeg er innom og følger med og synes at AS sammen med de mest aktive av dere er skikkelig gode på argumenter for deres syn, samt at man slipper all "søppel" som er i en rekke forum på de vanligste økonomiske nettsidene.

Jeg har den siste måneden sittet rolig i TEL i påvente av resultatfremleggelse. Den gikk som den gikk og jeg hoppet av på toppen intradag på resultatdag. Med litt ymse rykter og artikler vedrørende dagen som skulle følge med høring i Moskva og meget treig utvikling i aksjen ønsket jeg å prøve noe annet.

For første gang prøvde jeg med på Bear. Første kjøp til 73 kr aksjen i går. I dag klarte jeg ikke å holde hodet kaldt, men ble rett og slett litt bekymret da vi sveipet under 64 kr for de samme aksjene. Når Tel i tillegg var 10% pluss i forhold til det jeg solgte for tenkte jeg at min første store skivebom var et faktum ;-) Med litt ekstra kaffe og flere innspill her doblet jeg min andel i Bear på kurs 67.

Jeg sitter på snittkurs 70 og jeg tror vi skal godt ned i morgen. Men jeg er rookie på dette og ikke spesielt erfaren i aksjemarkedet. Hvilke tanker har dere spesifikt på Bear-aksjer for morgendagen, helg og evt neste uke?

Hvordan går Oslo Børs fredag? Hvilket tidspunkt tror dere det blir mest sell-off (om det blir det)? Vil noen av dere sitte med bjørner over helga?

Takker for innspill..

Pontus

Anonym sa...

Anonym 18:56
Ikke at det er så veldig relevant, men hva mener du at folk komme til fornuft?
Er det du som har vært fornuftig eller alle andre ufornuftig når ose har gått opp i det siste........
Koser meg med oppgangen jeg, å får alldeles ikke panikk å selger meg ut med mine longs. I litt perspektiv skal vi jo opp. Er jo ikke armagedon denne krisen som man er inne i.
Man snakker om at ose har gått vel kjapt opp i det siste, men gikk den ikke da kjapt nedover fra ca 520 til 180 da........
Men klart det vil bli korreksjoner underveis, hvor stor dem blir vet nok ingen, å for min del gir det bare nye muligheter for å fylle på med long pos. Satt med 24% gevinst på topp idag i TEL, så ingen grunn for å selge likavel.

Odd-Erik

Anonym sa...

Jeg sitter også rolig på mine long-posisjoner. Oljen holdt seg godt i kveld, over close Oslo. Futtene i US snudde fra godt negative til positive etter fremleggelse stresstestene. Selv om jeg tror på noe nedgang i morgen gjennom verdisikring så tror jeg ikke vi står overfor noe ras. Men vanskelig å spå sikkert.

Anonym sa...

Hei folkens. Mitt stalltips: Selv ser jeg ikke helt bort fra at det går litt oppover i morgen også. Selv om mye var kjent på forhånd så ble likevel usikkerhet tatt ut av markedet gjennom fremleggelse av resultatene på stresstesten i kveld, og futtene reagerte bra opp - men lenge til åpning da, he he. Tror mest på en forsiktig gevinstsikring, sideveis litt ned. Men tror ikke på det store raset. Fetter Anton

Amalie sa...

Vurderer en short i MHG i morgen etter å ha sett Q1 presentasjonen. http://www.hegnar.no/bors/article373592.ece
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=237121
Har AS noen tanker om dette?

Lodderen sa...

Jeg er litt redd for å sitte både i bull eller bear nå for tiden, men det er jo veldig fristende å forsøke å komme seg inn i bull hvis det blir en dipp på morgenkvisten. Stl sank noe etter close Oslo og så gjorde indexene, futtene er svakt pos så en rel nøytral åpning med noe dipp er å forvente. Så jeg tror Lasse kommer greit ut av det i morgen tidlig.
Mai er jo godt i gang men det er vanskelig å spå når det eventuellt vil knekke, jeg har hørt at etter 17 Mai er det svært skummelt å sitte inne med aksjer. Daytrading, todagstrading overnatten blir noe annet. Jeg vet egentlig ikke hvor sterk oljestøtten er når den har bukset opp ett nivå, MEN forrige støtte på Brent ca 48 dollar holdt jo veldig godt selv i motgang. Buller børsen skikkelig sammen med Europa/USA så tror jeg vi kan se 60dollar og DET er bull for OSE. Men pass på gryna OSE har gått langt og fort.
Takker ellers for artig samkjøring med alle i løpet av dagen, hilsen fra Lodderen.

Lodderen sa...

en liten luresetning på tampen, "short in May and make serious hay"

Anonym sa...

Du er tidlig oppe, Loddern ;)

Anonym sa...

farlig å trade markedet nå for tiden og i særdeleshet å sitte over med posisjoner. banktallene er sluppet og virker som en lette for markedet, AIG sine tall var røde men likevel en kraftig forbedring. ved close var futtene røde men har nå snudd til å bli herlig grønne.
nikkei er pos, og HS er flat. oljeprisen er opp
langt fra sikker på at oslo skal ned i dag.
leveregel - følg trenden og den er klart opp.
- rx

Anonym sa...

Lodd: Overnatta ikke du også i bear?

Olja og futter opp, så neppe noe krakk. Viktige nøkkeltall 1430

Lasse 74

Amalie sa...

Ser at Bulk i Asia er svakt ned, og vurderer å ta ut GOGL shorten i åpningen. Ser at den er i ferd med å stige..

Anonym sa...

statistikke på OSE viser at det er Juni som er den dårligste måneden, ikke mai. internasjonalt er det derimot mai. :-) Fetter Anton

Anonym sa...

Jeg gir meg ikke. Mer bear på 65,70-65,80. Nå er jeg nesten all in på bear!!

Lasse 74

AksjeSpekulanten sa...

For en deilig short mulighet i GOGL på åpning. Vi fikk ut aksjer hele veien opp til 6.80!

Jeg snakket med en ffa megler i singapore i dag tidlig, og markedet var fortsatt svakt.. gogl skal ned.

Anonym sa...

AS: Tror du ikke på en dupp iløpet av dagen, kanskje før tallene 1430?

Lasse 74

student sa...

Jeg er sterkt i tvil her jeg sitter.. Markedet holder seg bra...men skulle tro at man får en dump snart.. Sitter enn så lenge i oksene mine..