torsdag 7. mai 2009

GM + GOGL

General Motors legger frem Q1 tall før US open i dag, som basically er konkurs. (sorry misforståelse at jeg skrev GE isted).

Når det gjelder Golden Ocean, så ble disse lastene ryddet bort, og ratene kom hardt ned igår kveld. Capesize Q3 kontrakten fallt 8 % på 2 timer. Cape indeksen (Største del av BDI) kommer til å være i minus i dag. Det betyr at noe av momentumet i GOGL kan avta. Ta profit!!!!

Some weakness in the Cape Atlantic physical saw a vicious 8% correction from the Q3 high today.  With a potential negative Cape index tomorrow, we might see further weakness tomorrow.  

52 kommentarer:

Anonym sa...

Har kjøpt bear.
Sitter i Iox og Inm.
Er spent på morgendagen (iox)
:)

Oli

lessa sa...

GE slapp sine tall 17.04.
"GE announced first-quarter 2009 earnings from continuing operations (attributable to GE) of $2.8 billion, or $.26 per share attributable to common shareowners, down 40% from first quarter 2008."

Skjønner ikke helt hvor du har dette fra AS. De skal derimot ha en conference call ang. healthcare. That's it.

En rentenedsettelse fra ECB vil vel trigge oljen nedover?

Anonym sa...

Tatt litt bear rundt 67.

Lasse 74

Nico sa...

Lovte meg selv aldri mer bear, men plukket en god del nå til 66,5. 4% opp før lunsj er for mye. Er nødt til å komme en korreksjon i løpet av dagen. Oljen opp, men futtene er flate, og resten av verden vingler rundt prosenten..

Anonym sa...

Mer bear på 66. Satt stopp-loss, jeg tror heller ikke dette holder ut dagen. Fra 220 til 280 uten noen form for dupp. SYKT!

Lasse 74

Km sa...

Hei folkens,

De som satse på BEAR kommer til å svie hardt.

GOGL kommer til å øke voldsom snart. Det vil bli 8 kr. i neste uke, tror jeg.

KL sa...

Tok gevinst på oksene mine på 37,40. Vurderer bjørner, men synes det er risikabelt. 275 gir et massivt teknisk signal om at ting er på bedringens vei. Men det fundamentale er fortsatt vansekelig. Vanskelig å peke ut veien videre. Sitter i RGT, GGS med liten avkastning. Vurderer NPRO, NAUR, FUN. Disse er noe mer indeks-uavhengige. Hva tror dere?

Anonym sa...

er Q-cells aksjene til REC solgt? Eller vil dette drive ned kursen framover???????????

Anonym sa...

De er i markedet. 55 kr ble kursen.

Lasse 74

Anonym sa...

Heisann! Trenger et tilskudd til porteføljen.

Synes SPOG virker morsom, men kan noen gi meg noen konkrete grunner til hvorfor jeg bør satse på denne.
Og hvor langt tenker man at den kan gå, kan dette være noe å sitte på i flere år og cashe inn utbytter på?

Magnus

Bt sa...

Hvor lenge tør jeg sitte på TEL.
Har nesten 23% avkastning nå.
Hva mener dere om TEL?

Anonym sa...

men har Q-cells solgt de til en mellomstasjon? for her står det vel at de er kvitt aksjene? http:q-cells.com/medien/ir/ad-hoc/2009/09_05_06_rec_placement.pdf
Og hvis de ikke har solgt de blir de vel ikke solgt med det første? For vi har jo tenkt til å holde kursen over 60 ;)

Anonym sa...

Taxisjafførene på vei inn i markedet. Kjøp BEAR og short alt dere klarer. 230 neste stopp!

seeman33

Lodderen sa...

Gikk i Bear, eneste billige aksjen igjen på OSE

Anonym sa...

Bra lodd, jeg har ventet på deg der idag!

Lasse 74

Anonym sa...

Mest omsatt:
REC* 64,10 9,76% 3.179.058.235

da er alle q-cells - aksjene solgt?

Jan sa...

:D hehe, morsom den, Lodderen! Jeg tok et pust i bakken, time-out, pause... :D

Anonym sa...

AS: Hva gjør du?

Lasse 74

Anonym sa...

Sitter long i TEL kjøpt på 39 å har alldeles ikke tenkt å selge.
Den har nok mye å gå på enda når bremsen med russeran blir avklart.
Sitter også i PGS long.
Gidder ikke den beargreian som jeg har tapt på flere gang. Velger heller å sitte long å være med på oppturan med små korreksjoner underveis.

Odd-Erik

AksjeSpekulanten sa...

tradet gogl på short siden et par ganger med gevinst.. den er utrolig slapp i dag, sett i lys av totalmarkedet.

Unknown sa...

hva driver statoil opp nesten 5% i dag? kun olje? sitter fremdeles i bear fra 267 ca

Anonym sa...

Odd Erik;

Jeg tipper at vi er ca halvveis opp for året....

Buy and hold

Per Ulv

Anonym sa...

Jeg tror og markedet skal OPP, men nå har det gått fra ca 220 til 281 uten en dupp av betydning.
Odd erik: Pgs-tel var gode valg for longs. Tjent bra på dem selv i år, men sikret gevinster for tidlig.

Lasse 74

Anonym sa...

Per ulv, ja enig der om man har litt perspektiv.
Lasse, joda er fornøyd med valgene der, dem har også en grei RSI-verdi.
Enkelte selskap begynner nå å få RSI over 80 så det kan bli gevinstsikring på dem.

Odd-Erik

Anonym sa...

Odd Erik er en av de få som har skjønt hvordan dette skal gjøres.
Få en bra start inngang, da tåler man noen dipper, og så er det bare å cruise på den totale oppgangen.

Resten av Zoologisk hage med svakheter for bjørner håper jeg har mye penger på bok, for det må jo begynne å minke på de etterhvert.

AS mener en aksje som er opp nesten 7% når børsen er opp 4.5% er slapp. Merkelig konklusjon, man må jo se litt på hvor mye den har steget i det siste. Lurer på hvilken aksjer han sitter i long, i det siste som er bedre?

Pedro

Anonym sa...

Lodd: Hva tror du om olja framover?

Lasse 74

Unknown sa...

Lett å bli etterpåklok Pedro, hvor var du med tips underveis? Sarkastiske meldinger med zoologiskhage kan man holde seg for god til. Skjønner ikke hvorfor folk blir såret om man ønsker å gå bear. Ingen som ønsker at markedet går dårlig men børsen består ikke kun av oppsider.

Lodderen sa...

Skummelt med oljen den har jo brutt motstand på 55 dollar men det fundamentale er jo ikke til stede vedr konsum. Den kan gå videre om det nå skulle vise seg å være substans i de grønne skuddene. Selv holder jeg de grønne skuddene unna min salat og forventer stygge clames senere i dag.

Anonym sa...

Sykt sykt marked, jeg forstår ingen verdens ting. Skal vi i 400 før jul eller???

Anonym sa...

Er skattepengene kommet??????

AksjeSpekulanten sa...

Slapp.. i forhold til intradag bevegelse når OSLO børs drar videre. Fikk ut aksjer 2 ganger på høye 6.7 tallet, og dekket..

Anonym sa...

Tør ikke å røre bear i dette markedet. Realisert noe gevinst i SDRL, ORK, NHY i dag, og blir med videre på oppturen.


Bull

Tullball sa...

Hmm. OSE opp 25% mens DOW er ned 2% i år. Forskjellen er en oljepris som er ca 7 dollar høyere. Kan vel ikke sies å være et godt tegn for videre utvikling?

Toddy sa...

@Kjetil
Jeg kan si noe om FUNCOM, som er den eneste aksjen jeg har peiling på og hvor jeg er opp 70-90% i år (usikker pga mange vellykkede trades underveis).

Jeg skal ikke hause aksjen, det er det gjort alt for mye av allerede.

Min posisjon på FUN nå er at den ligger nokså stille i en ukes tid til, går gjerne litt ned i hvert fall i forhold til markedet, så lenge Free Trials gjør folk usikre på tallene fra Xfire.com.

En mulig sprett kan komme med en ukjent event på AOC sin 1-års dag, som er om 1-2 uker. Game Director Morrison hinter om en slik hendelse i siste intervju, men vil ikke avsløre noe. Er det f.eks. patch 1.05+winback er jeg nokså sikker på at aksjen stiger kraftig (og synker gjerne like kjapt 70-80% av hoppet slik FUN ofte har gjort). Er det bare noe bonusitems og annet pjatt - som er like sannsynlig - skjer det nok lite, kanskje går vi også ned noe.

Cluet med FUN hittil har vært å ta profit ved kjapp stigning. Kursen følger du ved å følge med på hjemmesiden, eventuelt sjekke etter nye anmeldelser i forbindelse med 1-års-dagen, og å følge Xfire.com som en hauk.

Ikke la noen fortelle deg at Xfire ikke betyr noe, den driver mye av kursen i dette selskapet for tiden. Frem til TSW begynner å påvirke sakene - slik det gjorde ved oppgangen fra 4-5.5.

Alt i alt er jeg fortsatt svært positiv til FUN. De har solid cash og kommer så vidt jeg kan se til å få utgitt TSW innen 2 års tid (1 år synes jeg høres tidlig ut) uten å måtte hente inn penger, jeg ser derfor ikke noen stor nedside enn så lenge AOC prises til 0 kroner. Slik det har sett ut siden November har AOC vært i en svak positiv trend, og den kan se ut til å styrke seg med Free Trials og Winback (neste kursdriver imo) som skjer i disse dager.

Det er likevel en svært risikabel aksje, som kan duppe en del blant annet om Xfire nå daler kraftig i kjølvannet av Free Trials.

Jeg ville lett etter en inngang rundt 4,8-5,4 avhengig av tålmodigheten din. Og jeg ville tatt profit ved 6,6-7kr med mindre nyhetene er særdeles positive (i så fall tar jeg nok uansett profit ved 8-9kr, denne aksjen er opp og ned som en jojo på gode nyheter).

Sist, men ikke minst, jeg er ingen økonom, ta rådene mine med en bøtte salt.

Beklager lengden på denne. AS, fjern den gjerne om den blir for forstyrrende.

Anonym sa...

Hva tror du om en short i MHG AS? Knappe 50 mnok i driftsresultatet i Q1 og mcap på over 10 milliarder(???) Gått en rask treganger og har knallhøy PE.

Skjønner ikke at folk tar på den med ildtang i dag.

Lodderen sa...

Hva sier du Lasse og andre, noen så er så pessimistisk at de vil overnatte i bear ?

Anonym sa...

Noen kommer til å tape mye penger når dette faller sammen.

Anonym sa...

BEAR er konge nå.. Jeg tror jeg overnatter, dette er jo bare staten på duppen.. Deilig å lykkes, når så mange er neg.

Lasse 74

Toddy sa...

Ang. FUN
Finleste intervjuet med Morrison nå. Det virker som eventet har noe med endringer eller gaver i forbindelse med characters å gjøre. Da tviler jeg sterkt på at det blir en kursdriver.

Da er neste kursdrivere
A.Nye anmeldelser i.f.m. 1-års-dagen.
B.Eventuelle store avsløringer på TSW.
C.Winback.

Begge disse to siste kan skje når som helst nå eller frem til høsten. Umulig å si egentlig.

Anonym sa...

Lasse bear skal ta en ØL ikvell...

Lasse 74

KL sa...

Får virkelig betaling for å ha tro på en avkjølning i dag. Overnatter ikke med bjørnenene, men har nesten 4%. Har fortsatt RGT og GGS. Usikker på disse, men vurderer FUN, NPRO eller NAUR i tillegg. De er små og kan alle hoppe. Synspunkter på disse?

Tror jeg hopper av bjørnene snart.

KL sa...

Fikk 68,00 for bjørnene. kan ha vært for tidlig, men en god handel. Hvordan posisjonere seg foran morgendagen nå? Veldig usikker og det er derfor jeg også maser litt om de små mer indeks-uavhengige selskapene.

Anonym sa...

Tror noen det er smart å sitte med bjørnene over natten?

student sa...

Ja, hva gjør vi med bjørnene? Solgte meg ut av Bull på 10,56% å kjøpte bjørnere... Kunne nesten ikke truffet bedre..:D

Sitte eller selge?

Anonym sa...

Det jeg tenker vedrørende å overnatte m bjørner i natt:

* Det aller meste som er "positivt" i henhold til stresstesten er tatt ut gjennom ukens store oppgang.
* Mange investorer begynner å bli klare for å gevinstsikre siste dagers profitt. Det fører til sell off, bryter denne gevinstsikringen støttenivået 270 så vil jeg ta noen bjørnelodd.

Det som taler imot er volumet som går inn på børsen nå. Det er tydelig mange fond som har fått for store Ek-andeler som skal ut i markedet, vi har slått omsetningsrekorder tre dager på rad. I dag gjør vi det igjen. Disse pengene vil jeg ikke tro at skal ut av markedet med det samme da det for det meste er institusjonelle investorer.

-NS

Anonym sa...

lol, dette lukter volatil dag i US! Fetter Anton

Nico sa...

Kommer til å ta med meg disse teddybjørnene i sengen i kveld. Tipper USA og Asia ramler noe ned. Fredag er og typisk en svak børsdag. Spesielt denne uken tatt i betraktning ser vi nok en betydelig gevinstsikring i morgen.

student sa...

ja, solgte unna bjørnene og kjøpte meg opp i bull igjen..:)

Lodderen sa...

solgte bjørnene får ev kjøpe nye i morgen, OSE fortsatt sterk med STL mye ned.

Lodderen sa...

DNB markets fikk problemer med dataen alt paiet ut, OSE sto låst på 3,17 ikke rart den så strek ut. Best når det gjelder...hilsen Lodderen

Unknown sa...

Overnatter med bjørner. I USA går det nedover med gode nyheter, tyder på at oppsvinget er over for denne gang. Men det kommer vel raskt tilbake

Anonym sa...

16.04 her:

Apropos MHG shorten:

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=237121


:)