tirsdag 26. mai 2009

Markedet sklir av..

Tyskland trader ned -1.3% og Oslo Børs sliter med å finne fotfeste. REC er veldig tung i dag, og ifølge flere meglerhus er det vanskelig å få lånt size for short salg. Det betyr at mange er short aksjen, og således kan det bli noen voldsomme bevegelser både på opp og nedsiden i dagene fremover. Vær forsiktig.

Tørrbulkaksjene holder seg bra, og det er på grunn av veldig sterkt underliggende marked. Ratene stiger videre. Q3 Capesize er opp 15% i dag tidlig... Kjøp bulk!!!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Trygve H sier Bulk er råttent, og syntest Billung var sjofel med haussingen sin på presentasjonen.

Anonym sa...

Hegnar har jo vært krakknisse sammenhengende fra OSE 190 - 290, han synes det meste er helt råttent

Bt sa...

Håpte GOGL skulle gå videre opp i dag, men virker som den står relativt stille o.O
Vurderer å selge meg ut igjen.

studenten sa...

Så hva tror vi om markedet? Skal vi til 220 nå? Skal vi opp igjen? Har solgt mine bjørner nå. Å sitter i cash.. Noen som har formeninger om hvor vi skal fram til fredag?

AksjeSpekulanten sa...

Jeg håper Herman Billung vet mer om bulk markedet enn Trygve Hegnar...Førstnevte driver et at verdens beste tørrbulkrederier, mens sistnevnte driver en avis med fokus på sladder og synsing...

Anonym sa...

Du glemmer at Hegnar har lang erfaring som reder av båten Grace.


Undervurder ikke hans kunnskaper om shippingmarkedet :)

Anonym sa...

tok et lite stormbet på gogl... :-) Fetter Anton

Unknown sa...

http://www.hegnar.no/analyser/article375816.ece

Tok et lite bet på Gogl selv og traff lykkeligvis bunnen i dag..

Unknown sa...

Solgte meg ut igjen med knapp gevinst

Lodderen sa...

Interresant video fra Adam Hewison om aksjesykluser med ca 17 ukers cyclisk varighet. Dipper SP i dag under 880 kan en få en ny tradingrange på midtre og nedre deler av 800 tallet, dette vil dra oljen ned ca 5-10 dollar.

http://broadcast.ino.com/education/sp_500_17week_cycle/

KL sa...

Jeg tror dette er starten på en bredere korreksjon som kan etter hvert komme ned mot 250, 240, 225. Oppgangen har vært så rask at støttenivåer ikke er etablert høyere. Teknisk sett ser det stygt ut framover en tid.

Fundamentalt ser det heller ikke bra ut. Oljen er høy og har ikke potensialet til å stige betraktelig mye mer (med mindre OPEC kutter). OSE har steget betydelig mer enn andre indekser på grunn av oljeprisen. Det gjør at når oljen faller, og det kommer den til å gjøre, vil OSE falle desto harderer. Som i dag.

I løpet av uken tipper jeg at OSE er nede mot 270, kanskje under det også.

Hvis man skal være i markedet, bør man plukke enkeltakskjer som har andre grunnleggende forutsetninger, som f.eks. AS' tips om GOGL. Ellers sitte i bjørner.

Jeg har ment dette i et par uker nå, og det er kanskje litt lenge, men nå er endelig bjørnene mine i 0 % og jeg tror jeg vil få god avkastning på disse noen dager framover.

Lodderen sa...

Kan bli samme utvikling som forrige uke med olje/oljeselskapspeak på Onsdag. Da kan en tenke ERY etter at Exon event peaker. Ut fra det amerikanske nyhetsbildet ser det likevel mørkt ut med synkende boligpriser. Ser en på dette så er det med forundring at SP når 903.
Smører meg med tålmodighet..