tirsdag 31. mars 2009

Sterk åpning!

Da begynner vi å få betalt for å være modige igår ettermiddag. Jeg ser fortsatt oppsidepotensialet i markedet ut dagen, så aktuelle kandidater kan være;

GOGL siden en avklaring på finansieringsproblemet ifølge Billung skal være i orden iløpet av Mars.

SDRL på bakgrunn av obligasjonskjøpet i PMENA. Betaler de ikke renten, så får man riggene, betaler man renten så har man gjort en killing på obligasjonene, som ble kjøpt billig. Win Win.

Vær forsiktig med YARA i dag. Konkurrentene i USA var svært tunge igår, og ikveld kommer den en viktig rapport på jorbrukssektoren.

35 kommentarer:

Bt sa...

GOGL og SDRL består nå for 4-6% av portefolien min :) Kjempesmå beløp, men hiver meg på bølgen.

Anonym sa...

GOGL består for 100% av min ;) Tar en risk her nå, men velger å stole på Fredriksen.

Anonym sa...

Bull på 24,50 i går ettermiddag og ut nå på 25,40. Ser an futtene i USA nå.

AksjeSpekulanten sa...

Golden Ocean viser fin styrke! Alle momentum investorene er underinvestert. Det kan snu så fort det kommer løsning på finansieringnen, noe jeg tror vi ser veldig snart (dager ikke uker)

lessa sa...

Jeg synes ikke det er noe hold i dagens oppgang. Etter OSE stengte igår falt oljeprisen over 1 dollar, og den holder seg fremdeles under 49. Hadde vi hatt en blå dag i går hadde det vært slakt idag.

Asia startet høyt, men falt mot close, og futures peker opp, men ikke over 800. I tillegg er det en gap på ca 770 som skriker etter å bli fylt.

Anonym sa...

Tatt gevinst. Tror vi får noe stygge makrotall slengt i trynet i dag.

Regards
Steven

Onkel Skrue sa...

Feiget ut, solgte oksene jeg kjøpte i går mine for 25.10. Tapte ikke penger ihvertfall.

Lodderen sa...

Etter dette kraftige 2 dagers uværet, tror jeg vi skal ta igjen halvdelen av det tapte innen Fredag, og dette på tross av mange tall hvorav de fleste nok vil havne på rett side. Macro-talls bouncen den siste tiden vil nok vare ved en liten stund, analogt til bouncen på tørrbulkratene.

Anonym sa...

Tar høyde for at vi skal ned i kjelleren..

Oli

Lodderen sa...

En ide her på forumet: Når noen får en distinkt følelse av at markedet vil brekke kraftig ned så kan en poste en "shelter warning".

Poster da kort "head for the shelter".

AksjeSpekulanten sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Viser Storebrand styrke idag, eller er oppgangen kun en rebound fra siste dagers massakre? (Noe jeg antaker ..)

Anonym sa...

Lyst å forklare hva du mener med short og long for oss nybegynnere som leser bloggen din? :)

Anonym sa...

Short: Tror aksjene skal ned i verdi. En "låner" aksjer som en tjener penger på hvis kursen går ned og motsatt.

Long: Kjøper aksjer i den tro at de skal stige i verdi

mvh
Ole Bull

Anonym sa...

Så hvordan kan man shorte da?
Er det noe man må betale ekstra for osv?

Lodderen sa...

Dollaren svekker seg ørlite, alltid et godt tegn

Anonym sa...

Hvis du bruker NON eller SFD Marked:
I stedet for å "trykke" på kjpsknapp, "trykker" du på salgsknapp. Når du skal dekke dem inn, må du "trykke" på kjøpsknapp.

Kurtasjen er den samme. Poenget er at du shorter når du er bearish (negativ til markedet og tror aksjeverdien skal ned). Bommer du kan du fort komme i en skvis og det kan koste deg dyrt. Kjenner du ikke til denne metoden, vil jeg ikke anbefale deg å shorte....


mvh
Ole Bull

Lodderen sa...

Oljen er i siget(håper på mini comoditt-rally), kansje NYSE tar over stafettpinnen og drar STL opp 3 prosent til slik at siste dagers fall for denne ikke blir mer enn 50prosent.

Anonym sa...

Noen som får til å shorte Frontline hos Nordnet? Får bare feilmelding jeg

Anonym sa...

FRO er bort i mot umulig å shorte. JF har stålkontroll på aksjene..

Anonym sa...

Men han gir vel sikkert ut endel aksjer til shorting,får jo tross alt rente for dem, og han har jo ikke tenkt å selge uansett ser det ut som..

Amalie sa...

Sitter i 25% GOGL, 25% ACY og 50% STB, og vurderer å vekte meg ned på slutten av dagen.

Anonym sa...

Hei AS

Har satt en short i yar etter en liten long i morges. Vet du når den viktig rapporten på jorbrukssektoren slippes?

Mvh

Lampers

Anonym sa...

Den har kommet, og yar stiger på den.

Lasse 74

Anonym sa...

Ok Lasse

Takk for det. Gode tall? Finner ikke talla noe sted. Gode greier. Bør det dekkes inn?


Mvh

Lampers

Irwin Mooner sa...

Kall meg gjerne feig, men jeg valgte å sikre, og setter meg på gjerdet litt.

OSE er opp 2%,
kan vanskelig se hva som skal dra det lengre, om ikke USA overrasker stort på oppsiden.

Lykke til.

-Irwin

Anonym sa...

Solgt alt unntatt TEL som er LONG.. RCL ut på 54,75 og yar på 147, og nsg på 12,39.

Lasse 74

Lodderen sa...

Blir nok mange støt opp fra SP 793 i dag og får håpe denne motstanden gjenerobres

Irwin Mooner sa...

Se der ja, har ikke før skrevet ferdig så er vi rett ned :)

Ikke at jeg ønsker meg noe krakk,
men jeg er skeptisk.

Markedet er så vanvittig nervøst!

Anonym sa...

Irwin:

Det er vel du som er nervøs?

;)

Amalie sa...

Solgte ACY på 42,6 men velger å beholde resten. Tar ingen ny pos i dag!

Irwin Mooner sa...

Selvfølgelig er jeg nervøs!

Oppskriften for å motvirke dette,
er å sette automatisk stoploss og la markedet bestemme når du evt går ut. Men å ta gevinst når indeksen er opp 2% synes jeg uansett er fornuftig.

Markedet er nervøst, når et tikk ned på SP-futures sender OSE ned en halv prosent.. Skulle USA begynne å falle etter åpning, er vi rett ned flere prosent.

Markedet er dritt nervøst!

Jeg er også nervøs.

-Irwin

Lodderen sa...

Sp har begynt støtingen fra 793 og for hver test blir det litt mer Oomp i forsøkene. Litt fristende å segle bullene når STL er på toppen av tradingrangen ved 2,6 prosent, men jeg TROR Uncle sam vil ta seg et par dager med oppgang til før en eventuell ny "dumping".
Nyhetene tar jeg veldig med en klype salt, kun egnet som forklaringsmodeller for the "Hairdoes"(de sveisne eller noe sånt på Norsk) in the news.
Noen kommentarer rundt dette fra menigheten ?

Quaoar sa...

Ut fra min TA, så vil jeg begynne å gå short i DOW ved rundt 7650-7700, om vi kommer dit i løpet av kort tid.

lodderen sa...

hev ut buller til 25,55. oljeprisen har paiet og hvis dette blir trenden får vi en rød dag i morgen, eller ?