torsdag 26. mars 2009

Flat åpning!

..til tross for sterk sesjon i Asia. Jeg holder fast med at man skal selge ut longs i det korte bilde, og grunnen er at vi nærmer oss topp potensialet i målområdet mitt. ( 230-240 på OSEBX) Triggere som kan utløse fall er dårlige makrotall i ettermiddag (GDP og Jobless Claims). Markedet kan godt trade opp 1% til fra start, men i mine øyne er dette en salgsdag. 

Trader man med vernehansker og sveisebriller, så kan man prøve seg på en short, og da er kandidatene: Yara på nedgradering fra Deutsche Bank, og NHY på fallende alum priser (samt nedgradering i sektoren fra RBS).

49 kommentarer:

Anonym sa...

jeg har ligget i minus på REC lenge, og den står for 10% av porteføljen min,nå ligger den på -15%, vurderer å selge den ut nå.. Noen tips?

AksjeSpekulanten sa...

Jeg liker jo ikke solsektoren i det hele tatt. Lenge til vi når grid parity (der solenergi er konkurransedyktig med olje / atom / kull energi) Selg.

Anonym sa...

REC er bare å selge. Kommer ikke særlig opp før de før avklart emisjons styret. ARGO kommer til å snakke den ned hver 3 dag til den kommer. Selg REC, og kjøp for LONG etter emisjonen er mitt råd.

Anonym sa...

Til anonym, hvorfor ikke la REC ene sove en Tornerose søvn for en tid, trenger du ikke pengene prompte så ville jeg hatt dem i 2 år. Da er du nok garantert gevinst.
Ellers har vi grønne futter på vel prosenten som OSE på ett eller annet tidspunkt vil måtte konfluere med før åpning i USA. Oljeprisen vil bare stige utover dagen da Torsdagen er sterk for oljen og spesiellt etter at USA åpner.
Fikk marginal bedring i forhold til consensus på jobless clames i forrige uke. Var dette statistisk støy eller har vi også her sett begynnelsen på en turnaround ? Begynner nå å nå grensen for positive macrotall der selv de svært pessimistiske vil tenke "kansje vi allerede har bunnet ut" og da kan vi få en eksplosjonsartet oppgang, eller ?

Anonym sa...

Har kjøpt bear..

Oli

Anonym sa...

Ville ventet med bear til OSE eventuellt ligger på oversiden av futtene,farlig med bear når den ligger på undersiden av futtene.

Anonym sa...

det er ikke noe som heter overside og underside av futtene. Markedet har allerede priset inn dette

Anonym sa...

Når OSE ligger under futtene er det min erfaring at børsen ( etter egen dagsstyrke) ofte legger seg rundt disse ved åpning i USA. Ved åpningstidspunktet i USA er jeg enig med deg at futtene er fullt "innbakt" i de Norske kursene. Andre synspunkter ?
Tror futtene vil dempe seg(fryse på fingertuppene) foran Clamsene og stige/synke alt etter resultatet.

Anonym sa...

OSE stritter som en gris til slaktebenken men det er vel NED som er retningen i dag, håper jeg..

FH

Anonym sa...

Der brøt jeg løftet mitt om å ikke handle mer i mars. Reduserte bull-beholdningen min noe (har fortsatt mesteparten igjen), slik at jeg får litt kontanter. Bra gevinst, men kunne sikkert blitt bedre om jeg hadde holdt ut en uke til.

Anonym sa...

Jeg er forøvrig 90% sikker på at tallene fra USA vil overraske positivt. Nyhetene fra USA har blitt mindre og mindre ille i det siste, så jeg tror arbeidsledigheten nå øker med mindre en antatt. Når man kaster så mange milliarder inn i økonomien som USA nå gjør, så vil det før eller senere ha en effekt.

Anonym sa...

Har Opera fra kr 24,50 :/
Venter på at den skal stige i pluss før jeg selger.

AksjeSpekulanten sa...

Et par kommentarer:

Når man er 100% sikre på at tall overrasker positivt, da betyr det at konsensus ligger for høyt.. konsensus er snittet av foventningene i markedet. Nå har det kommet noen gode tall, og ergo vil konsensus være høyere enn forrige gang.

Når det gjelder futures handel, så er det MYE viktigere å ser på hva DAX gjør.. future handel på nasdaq og s&P i Europa er på tynt volum. Se på tyskland og DAX indeksen, der går det enormt volum, og er en bedre pekepinne på hva forvalterne og traderne i Europa tror om USA..

Anonym sa...

AS: Hvor lenge sitter du på gjerdet nå?

Anonym sa...

Hei Skrue, skulle vært o.k å vite hvor mye forsinkelse en ser i Clamesene. Dvs hvor lang tid det tar før en planlagt layoff viser seg i statistikken. Hvis denne forsinkelsen er på ca 1 til 2 mnd så kan tallene fortsatt "slite" en del før de blir bedre. Noen indikatorer er mer "spot on" som fex consumer confidence (den kommer forøvrig i morgen), er den "kjempegod" kan det kansje være en gevinstsikringsmulighet der.

Anonym sa...

Anonym her.. Følgte rådene deres og solgte meg ut av REC. Sitter nå med litt smågrunker klar for invistering :) Avventer på nye rykter ^^

Anonym sa...

Til AS, fant en link til DAX som vel er kursene i Tyskland Dax Live Chart , er det disse du mener er en god future pointer ?? Takker for svar. Hilsen Lodderen

Anonym sa...

http://finance.yahoo.com/indices?e=futures
Her forresten de futtene jeg ser på.

Anonym sa...

Lodderen

futtene på yahoo lagger flere minutter og er ikke særlig brukbare i disse volatile tider.

Her er link til live dax og ftse med flere. Du kan sette oppdatering på 10 sek.
mvh
hansemann

Anonym sa...

http://www.stock-trkr.co.uk/indices/dax_live_chart

glemte linken:)

Anonym sa...

STL lagger litt, men tror oljen spiker/STL stiger når Uncle Sam etterhvert kommer seg opp av køyen..

Anonym sa...

http://www.forexpf.ru/_quote_show_/java/

På denne siden har man det meste.

Lasse 74

Anonym sa...

Takk Hansemann.

Anonym sa...

He,he Trym Riksen er blitt Bull. Han virker som en svært ryggig og ordentlig "skolegutt". Kansje han kan lokke de som bruker knitre- matpapiret gjentatte ganger til å drysse de svette grunkene sine inn i markedet..

Anonym sa...

Mitt inntrykk er at markedet er veldig avventende. Både indekser og enkeltaksjer ligger og vipper rundt det høyeste de har vært på lang tid (måned).
Sett flere si at tallene i dag vil være positive og vi vil få en oppgang... Da ligger det nesten i kortene at vi får en nedover-bevegelse =/

Jeg hadde baller av stål (var dumdristig) i går og shortet AKSO. Tjente faktisk litt på det... Men herregud så nervøs jeg var.

Anonym sa...

Tror USA vil prøve seg på SP 822 og i alle fall forsøke å forsere dette hinderet, som futtene nå indikerer (om indikatorene lames/GDP faller ut nøytralt). Da kan det lett bli et rush opp mot neste motstand på 740. Da dras Ose opp ganske kraftig og en kan tenke på gevinstsikring, eller ?

Anonym sa...

http://money.cnn.com/data/premarket/index.html

Per Ulv

Anonym sa...

Hva tror folk om Frontline fremover?

Anonym sa...

652.000, ventet 650000 ifølge tdn.

Lasse 74

Anonym sa...

Frontline er vel langt unna å tjene penger nå om dagen..

Oli

Anonym sa...

Tror jeg burdte kjøpt mere bears..

Oli

Anonym sa...

Eller kanskje ikke. Børsen takler dårlige nyheter bra, det er vel et godt tegn?

Anonym sa...

Men var dette dårlige nyheter, altså, dårligere enn ventet? Virker på meg som det var rimelig spot on med forventningene...
Tror ikke børsen har helt bestemt seg for om dette var negativt/positivt.

Anonym sa...

Tja Dax trekker nedover i allefall.

Oli

Anonym sa...

Nå kommer oljespiken som jeg snakket om tidligere i dag, drar STL oppover.

Anonym sa...

hva skjer i REC?

Anonym sa...

Hva i pokker skjedde med REC?
Noen som har ei forklaring?

Odd-Erik

Anonym sa...

Da har jeg kjøpt BEAR.. Masse under 95.

stopp loss hvis ose bryer 242.

Lasse 74

Anonym sa...

Var kanskje nyhetene fra solarworld som skremte shorternr i rec:)

hansemann

Anonym sa...

Har kjøpte mere bear, 194,65.
Tror ikke oppgangen holder.

Oli

Anonym sa...

194 OLI?? Jeg fikk på 94,65-94,80 og 94,90, hehe..

Lasse 74.

Anonym sa...

nyhetene fra solar kom jo halv elleve..

går rykter rundt fabrikken i moses lake

Anonym sa...

Ja riktig 94,65 :)

Oli

Anonym sa...

Nesten ikke trading når SP kommer under 822. Tror SP skal ha flere forsøk post 822

Anonym sa...

Faller på lave volum

Anonym sa...

Godt tegn over dammen, synker på lavt volum og stiger på hæyt volum.
Tror de bare må forsikre seg om at proppen sitter i bunnen av badekaret.

Anonym sa...

Proppen siter i bunnen av karet etter mye fikling rundt 822 og SP sikter mot 840. Men for morgendagen på OSE får en håpe at de ikke går helt bananas, ellers blir det gevinssikring og røde futter.

Anonym sa...

skremmende å se hvor mye synsing det er på forumet - jeg tro ditt og jeg tror datt. dere kan umulig tjene penger på dette. i tilfelle er det kun snakk om noe få tusen der og noen få hundre der. selv følger jeg teknisk analyse slavisk og tjener i bøtter og spann på det, 1,5 mill så langt i år.
skoleeksempel er rec i dag hvor as med menigheten gikk på en skikkelig smell. sol gaper kraftig opp i usa i dag.

Anonym sa...

Til anonym, flott at du tjener penger som gress. Her på forumet er det meningene og ev begrunnelse som teller, om jeg har forstått AS sine intensjoner rett. Tips/analyser som går inn gir alltid utøveren en stjerne i margen. Etterpåklokskap og poentering av tristesse hos en av medlemmene er lite aktet. Velkommen skal du i alle fall være vi trenger alltid gode innspill og debatt.