tirsdag 17. mars 2009

God start!

Oslo Børs faller 0.2% etter en sterk close igår, det syntes jeg er veldig bullish for videre utvikling i dag. Det er flere case som frister, og de jeg tok frem på morgenrapporten er: AKSO, TAA, STB.

I dag møtes Federal Reserve i USA for å diskutere videre strategi. Det er godt mulig de bestemmer seg for å kjøpe statsobligasjoner for å drive rentene videre ned. Dette har Bank of England gjort, og kan frigjøre penger til andre aktiva klasser som f.eks aksjer! BULL


29 kommentarer:

Unknown sa...

Mulig vi kan dra lengre opp men det blir ikkje langt i tilfelle.

Ronny har gått bear

Gjerne legg ut chart AS visst du har samme synet på mellom lang sikt som meg :)

Anonym sa...

Laster opp en del AKSO selv, men bikker Songa over 10 noen dager tror jeg vi se på denne også!

Anonym sa...

Var det en spesifikk grunn til at Songa performet så bra i går ?

Anonym sa...

TAA lagger idag og på ose. Like før jeg kaster kortene her.. Kommer seg liksom ikke opp fra rundt 90.

Anonym sa...

Smart trekk med AKSO ser det ut til! Bør vi sitte long eller ta gevinst på 44? kjøpe Songa på pull back og håpe den bryter 10! hmmm spennende dette her! Takker AS for gryna jeg fikk på Tanberg igår!

Anonym sa...

Om vi ser i RSI har AKSO en gedigen OHS, dette underbygger en kraftig reprising, så jeg vil sitte long (1/2 år)
mvh
mSmekk

Anonym sa...

Noen som har en TA på TAA?

Anonym sa...

solgte ut bullene på 23,65 og akso på 42,30. Ble jo noe gevinst på det siden igår.
Erfaringsmessig kommer markedet ned mot usa åpning når futtene ikke er så klar. Får heller gå inn igjen om det skulle se bra ut.

Odd-Erik

Anonym sa...

sitter fortsatt short i NHY fra igår på 23,3, har solgt litt til idag og har høynet snittet noe. Selger muligens ut imorgen evt torsdag. Tenker muligens det kan komme profit taking etter møtet til fed og lurer på om AS kan anbefale noen Short financials etf`er?

Takker på forhånd : )

Anonym sa...

kjør UltraShort Financials ProShares (SKF)

Anonym sa...

Eller FAZ, 3x bear , følger russel 1000 finance.

KL sa...

Kjøper tilbake AKSO og SDRL. Sitter med RCL og TAA. Vi får se. Tror på oppgang utover ettermiddagen på grunn av positive undertoner i markedet de siste dagene. Penger er på vei inn...

Anonym sa...

har skf fra 140. takk for tipset. Mulig jeg closer denne idag, men skal se hvordan markedet reagerer, kan muligens bli sittende med denne et par dager også.

Anonym sa...

oops, gikk klipp av en 4`er, 144 har jeg SKF fra

Anonym sa...

Viker som Uncle Sam er inne i en konsoliderigsfase og holder inntil nå godt fast på siste ukes oppgang. Tror det ender svakt i pluss etter mye opp og ned.
Sikkert en del langsiktige investorer som sikler etter dippene.

Anonym sa...

fatter ikke hva mange på dette forumet holder på med. de kjøper en aksje og hvis de er heledige så selger de den med 0,5 til 1 kr i gevinst. andre dager så taper de. er temmelig sikker på at bruker dere regnskap så er det de færreste som tjner på dette.
ser også at as som mange ganger har gode bet, men også ofte har dårlige styrer showet. men da han sannsynligvis er mye mer disiplinert en de fleste på forumet så vil han sikkert generere noe cah, men ikke mye.
selv finner jeg meg en aksje , setter tett sl og håper og tror. denne daglige handlingen er kun å gi kurtasje til meglerstanden.

AksjeSpekulanten sa...

Hvis du ikke liker å trade aksjer, så skjønner jeg ikke hva du finner av interesse på dette forumet, men takk for innspillet.

Stor selger i TAA på 92, men større poster blir krysset internt (se 50k i slengen), når han er ferdig kan vi rykke.. behøver jo selvfølgelig ikke å skje i dag!

KL sa...

Og nå går USA oppover. Glad jeg reposisjonerte meg. Sitter nå i RCL (52,75), TAA (91,20), SDRL (52,10) og AKSO (42,20). Ser ut til å være gode longposisjoner å sitte i framover. Vi går sakte, men sikkert oppover inkludert konsolideringer underveis.

Anonym sa...

Hva med dnb nor har 15000 aksjer kjøpte

til 28 kr


Mvh siddis

Anonym sa...

Holder SP 765 nivået som glapp i går stand helt ut så kan det bli hyggelig på OSE i morgen. At comoditter med olje i spissen leder an er et godt tegn, for DET viser at flere og flere tror vi er sakte på vei til å dra oss ut av resesjonen. Contangoen er snart en saga blott(øket etterspørsel) og oljeprisen står kansje foran en real rebound. Norsk hydro virker billig, Alcoa stger etter sprekken. STL går fi.nt etter close OSE
Jeg tror vi er vitne til starten av et nytt bullmarked, selv om det sikkert kan bli litt hakkete på forsommeren. Hilsen Lodderen.

Anonym sa...

Spennende, SP ligger å vibrerer rundt 765, volumet er lavt og tensjonen stor vil jeg tro !
Blir det pullback i dag også ?

Anonym sa...

Nå er jeg all in på ose. Sitter med TEL kjøpt på 33,55, RCL med snitt 52,25, økte der idag. Tok og inn NHY ned mot 22.

Usa er FLOTT nå, tror ose bryter 220 snart, da olja er råsterk. Er vel på tide med en kanondag for stl snart.

Lasse 74

Anonym sa...

Tror det holder SP har lagt seg trygt mellom 775 og 765.

Anonym sa...

780 er vel og motstand?

220 kan gå på ose imorgen..

Anonym sa...

Liten digresjon på tampen; googlet LODDEREN og fant ut at det er et nederlandsk ord

wellustig genieten, enda bedre fra nederlandsk til Engelsk, Voloptuously enjoying, som skulle bli "heftig nytelse" på Norsk.
SP slo hull i 765 og ligger nå kleiset opp mot 775, herlig.
God kveld videre til alle.

Anonym sa...

Ja det virker som om 780 KAN bli et vende/konsolideringspuunkt.

Se video



Click here to watch: http://broadcast.ino.com/education/bear_market_rally/

Anonym sa...

Sitter å er passelig småirritert på meg selv når man ser på usa ikveld.
Vurderte sterkt å handle buller på slutten av dagen idag :(
Men så er det dette med den etterpåklokskapen da.......
Oljen kraftig opp i tillegg, så til dere som posisjonerte dere idag dere får en fin dag.Får bare håpe på en dipp så jeg kan handle på. AS får komme med gode innspill :)

Ha en god natt alle.

Odd-Erik

Anonym sa...

En ting jeg lurer på, er det en absolutt nødvendighet at den foreløpige dow bunnen på 6450 skal retestes ? De tekniske traderne mener dette og opererer med worst case på sp på 500 poeng. Kanske AS eller annen erfaren spekulant kan svare på dette, hilsen Lodderen.
Til Odd Erik; der kommer alltid nye sjanser

Anonym sa...

Må si det er vanskelig å holde løftet om å ikke gjøre flere handler i mars (for de som husker bommertene mine 1-2 uker tilbake). Akkurat nå føles det fristende å ta litt gevinst på bullene + trade aksjene som AS tipser om. Det ser ut som alle tjener masse penger her, utenom meg.

På den andre siden er jeg 100% inne i markedet med pengene mine, og det har ikke vært så dumt siste uka.

Personlig synes jeg at USA har steget for mye for fort, og frykter en kraftig reaksjon ned hvert øyeblikk. Det kommer fortsatt råtne nyheter, og om noen av de skulle overraske negativt kan det bli stygt.

For håpe børsen holder seg til april, så man kan få tatt litt gevinst, et løfte er et løfte.