tirsdag 24. mars 2009

GOGL!


Jeg har lenge vært avventende til GOGL i påvente av en avklaring på det finansielle. De sier nå at de trenger i underkant av $100 mill. og at Fredriksen vil delta og opprettholde sin eierandel. De jobber parallelt med banker og verft, og regner med en avklaring innen 31. Mars.

Jeg tror at når emisjonen blir annonsert, får de færreste muligheten til å delta. Den vil allerede være gjort, og dette vil ikke skje før alt er på plass med låneavtaler og båter. Muligheten for en reparasjons emisjon i form av tegnings retter er også en mulighet.

Analytikerne ligger inne med en NAV (verdi på flåten) mellom 5 og 10 kr. Hvis vi da sier 7,5kr, er GOGL billig. Hvor emisjonen blir satt er ikke så viktig, da mye av risikoen blir borte dagen etter.

Man trenger ikke gå all-in, siden dette er et case med høy risiko, men jeg tror GOGL er et fair bet for en liten post fremover. KJØP!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tok inn litt gogl like før slutt her.

Portis: TEL-AKSO-NHY-GOGL

Lasse 74

Anonym sa...

Sitter nå med Interoil, og bear.

Oli

Anonym sa...

Takker for tanke og oppdatering på GOGL her, AS. Har sittet med den en to ukers tid. Det blir interessant å se hva som skjer.

Anonym sa...

Ved en emisjon på ca. 100m$ verdsettes vel GOGL nå til over 6 kr pr aksje hvis jeg har regnet rett. (ca. 6,15 kr).

Jeg syntes ikke det er alt for billig

Anonym sa...

Tror olje-hedgingen blir mer og mer aktuell mot dollar som jeg ikke tror vil styrke seg med det første. Skal bli spennende å se på lagrene i morgen, uansett utfall spretter den nok opp igjen på Torsdag som har vist seg å være en "oljedag". Hiver nok inn noe gogl "sånn for gøy" i morgen.
Imponert over stayeren som Wall Street oppviser i ettermiddag. Det er bull.

Anonym sa...

Skal USA plutselig turne opp igjen nå? Det var da en særdeles stusselig gevinstsikring da, dog med litt hjelp av et sterkere boligmarked.

Brøt sammen før lunsj og kjøpte meg inn igjen i bear på 100,5. Blir nok fort panikksalg i morgen:(