tirsdag 28. april 2009

YARA + dårlig totaltmarked!

YARA stiger 7.4% selv om totalmarkedet er kraftig ned. DAX indeksen er ned -2.3% og oljeprisen faller 3% i dag også. Jeg begynner å bli bearish for de neste dagene, og vi kan godt se OSEBX under 230 snart. Det som er det store spørsmålet er om YARA vil stige videre til tross for svakt totalmarked. Jeg tror det var endel som var short inn i rapporten, og de ønsker selvfølgelig å dekke seg på en god rapport, men om det kommer noen lange penger inn i aksjen er et helt annet spørsmål!? De med baller og biceps kan nok prøve seg på en short!

22 kommentarer:

Terje N sa...

AS, jeg liker tankegangen din med YARA
så kopierer jeg et spm fra forrige nyhet: Hva tenker dere om TAA? Kan den på egenhånd dra seg opp mot 100+ selvom markedet trader flat/ned?

AS du er 100% bearish?
dere andre følger etter?
jeg sliter med å forstå at en influensa gjør så mye med økonomien

Anonym sa...

Må si meg enig med Terje...
Ser liksom heller ikke at influensaen skal slå så veldig negativt ut for økonomien.

Odd-Erik

Lodderen sa...

Ser etter en god bjørneinngang med OSE ned under 1 prosent, perioden fra kl 1110 og 2 timer fremover er som oftest svak på OSE.
Vedr influensaen så liker ikke markedet usikkerhet og faller på dette inntil vi vet mer.

Anonym sa...

Kjøper litt for mulig long. RCL på 77,25, acy rundt 47. TAA og TEL fra igår.

STL er sterk synes jeg.

Lasse 74

Anonym sa...

Må si meg enig med Terje...
Ser liksom heller ikke at influensaen skal slå så veldig negativt ut for økonomien.

Odd-Erik



Vi reiser mindre, mindre turisme, mindre cruise, lavere oljeetterspørsel, lavere oljepris osv osv osv.

AksjeSpekulanten sa...

jeg tror de fleste er enige om at svine influensaen er forbigående, og at vi skal opp når nyhetsflowen rundt "krisen" gir seg.. Det store spørsmålet er dog: Hvor langt ned skal vi først?

1. Intradag i Europa er uber bearish. Vi har fallt 2.5% i tyskland, og markedet trader sidelengs på dagens lav..

2. USA har ikke fallt enda, vi ligger fortsatt høyt i range, og når fallet først begynner kan det vare noen dager.

Det kan være for tidlig å tenke long..

Lodderen sa...

Pussig at OSE holder seg så pass oppe. Futtene har vært ulv ulv men en vet jo aldri. Ose følger futtene og jeg ser ingen tradingmulighet, sitter derfor i cash

Lodderen sa...

CITY og BOA trenger penger, dette kan snu sentimentet i negativ retning til og med Mandag, her hjemme venter også lagertall selv om det meste av oljenedgangen kan være tatt ut.
GDP og clames kan ytterlige forsure.
Enig med AS, vi vet ikke hvor langt OSE skal ned så en long inngang kan en med fordel utsette.
Får likevel være obs på eventuell snuings underveis.

Anonym sa...

AS

GOGL og JIN blir slaktet i dag. Er det noe nytt fra tørrbulkmarkedet?

Anonym sa...

Jeg la til et papir i min ultralonge portefølje i dag: Tomra. Liten post dog, vurderer mer akkumulering. Selskapet det egentlig helt ok selv om noe under forventninger 1. kvartal, og trader ned mot all time low. Det var ex utbytte forrige onsdag noe som også senket interessen noe. Jeg tror på et comeback i rampelyset for denne etterhvert og håper det viser seg å være et bra kjøp. Tar dog gjerne imot motargumenter å bryne seg på dersom noen kjenner denne godt. Hilsen Fetter Anton

Jan sa...

Selger BEARs på 92 om den når dit, tenker jeg. Satser på at USA skal litt ned i det minste. Men ikke overbevist av influensafrykten jeg heller.

Lodderen sa...

Noen som kan forklare dette motolje-rallyet i Statoil

Anonym sa...

Jeg antar at det er en del fond som passerer 10%-grensa med egenkapital og skal inn i markedet. Da er STL et "trygt" papir. Det kan og være aksjespareprogrammet til STL som handler...

mvh
Sarepta

Lodderen sa...

Høres fornuftig ut, takk Sarepta.
Kan dette være en kjøpsdag for longs ?

AksjeSpekulanten sa...

Jeg har vært bearish til tørrbulkaksjene siden forrige uke, og er fortsatt bearish.. ref morgenmail i dag tidlig.

Neste uke er det "golden-week" i Asia, har ikke noe å gjøre med GOGL, men er kun en feiringsperiode med mye fri.. ergo liten aktivitet inn til Kina. Tørrbulk ratene snur ikke før om et par uker tidligst.

Anonym sa...

Hei AS
Sendte mail ang. påmelding på liste til morgenrapporter på fredag, men har ikke mottatt noe svar eller morgenrapport:)

Anonym sa...

Lodderen:

Ja, jeg mener det er kjøpsanledning nå. Øker selv i TEL. Har Naur fra før.

mvh
Sarepta

Anonym sa...

Vet jeg burde shorta gogl tidligere og du traff knallbra med det tipset AS. Men tror du gogl på dette nivået fortsatt kan være en grei short å ta? Personlig tror jeg den kan gå under 4 de nærmeste par ukene.

Lodderen sa...

Bears 90,15

Anonym sa...

Du traff bra på den Lodderen, sitter på bjørnene mine frem til torsdag tipper jeg

- Geir

Lodderen sa...

Bears ut 90,90. Ikke noe downforce å snakke om og tight range.
Hvis det blir en sellof senere så kansje long.

Lodderen sa...

Da gir jeg meg for dagen. Lite bevegelser og smal trading-range der i "Junaiten", NYSE klarer nok ikke å heve seg noe særlig i dag heller, jubelbrølet drukner i bankbekymringer og Svinepest.
Vil ikke røre buller så lenge STL er høy og lagertallene venter i morgen
Vel. vel, ok dag likevel. De beste tradene dukker opp når en minst venter det og da gjelder det å hugge til. Forserer man kjøpene (for i hovedsak å holde seg "beskejftiget"), ja da taper man ofte. God ettermiddag, hilsen Lodderen.