torsdag 16. april 2009

Styrke!

Oljeprisen er opp 0.9% til tross for bearish oljelager rapport igår. OSEBX outperformer resten av Europa, som er i minus. Dette markedet kan falle utover dagen, sett at det ikke kommer noen positive nyheter. Vi nærmer oss motstandsnivåer på indeksen, og det kommer makrotall senere i dag. Jobless Claims vil være viktig, og de blir publisert kl 14.30 norsk tid. De overrasket negativt forrige måned.

Jeg ser at CEO i Rio Tinto gikk ut igår, og sier at aluminiumsmarkedet vil være råttent ut 2009. Det samme sier Brandtzæg i NHY i dag.. rart sistnevnte aksje er opp 1.2%!

102 kommentarer:

Anonym sa...

NHY: Brutt motstand på 28, og dannet OHS. Alu prisen har steget fra 1300 til 1520. Tror flere er BULL enn Bear på NHY framover.

Lasse 74

Anonym sa...

Hva tenker AS om GOGL nå?
Gikk ikke bra for Drys i går, og markedet ser jo litt ustabilt ut for denne bransjen. Va tycks?

Eccosir

Onkel Skrue sa...

Hvis børsen stiger videre frem mot 1430, så spørs det om man skulle forsøkt seg med litt bjørner rundt 1400-1415. Sist gang mener jeg å huske at det falt bra frem mot tallene, og ofte kommer det en liten dupp etter tallene også.

Hva tror dere?

KL sa...

Jeg skjønner ikke hvorfor det stiger i dag. Tallene har ikke vært gode og det kommer vel ikke til å komme positive tall i dag heller.

Sitter fortsatt med bjørner. Avventer tallene.

Jan sa...

Sitter på BEARs selv ennå. Jaja...

Oli: Gratulerer med IOX i dag, kult du nevnte det i går. Ikke nok for pluss på meg ennå, men sitter videre.

Anonym sa...

Kjøpt litt BEAR rundt 94,som hedge mot mine longs. Tok inn RCL på 71,75 idag tidlig.

Lasse 74

Onkel Skrue sa...

Kjøpte litt bjørner til 94.50. Så får vi se om det blir noen reaksjon 1430 eller ikke.

Bunnoteringsmannen sa...

Jobless ville komme bedre ut pga påsken.

KL sa...

Hvorfor det? begrunn gjerne påstandene...

JB sa...

Sitter i Citigroup for et kortsiktig bet (1-2 uker) tror tilstanden til bankene ser mye bedre ut pga løsere regnskapsregler og overpessimisme når det gjelder inntjeningen. er 30% in the money og har en smule valutagevinst som jeg også trives med.

Bunnoteringsmannen sa...

Dessuten går Option Houses, Hedgefund, moneymanagers ut av aksjer eller nakedshorting på pga av Options exparition i morgen. Jeg trader i USA liker svingningene i Fas og Faz, liker ikke knøttevolumet i Oslo. Blir sell off tror jeg i USA etter en positiv åpning.

JB sa...

Skal ikke bare vise glansbilder.
Sitter -60% i HRG etter jeg feilet i å hoppe overbord.

Heldigvis en liten post.. men det er etter sigende en dyrkjøpt lærdom for framtiden.

Anonym sa...

Noen som har sett på NSG?
Tror den er i ferd med å etablere en OHS formasjon å RSI på ca 50.
Hører gjerne andres mening om den.

Odd-Erik

Anonym sa...

Ser ut som en HS ikke en OHS.

Jan sa...

Dette med NPRO er frustrerende... stiger og stiger og hvor har jeg vært? Hopper liksom ikke på noe som har steget såpass mye, men føler likevel at jeg står igjen på stasjonen her, haha. Noen med noen gode vurderinger på eiendom og NPRO spesielt, evnt andre som kan være interessante i samme felt?

Anonym sa...

AS: Ute på stopp i bear- shorter??????

Onkel Skrue sa...

Hmm, ingen reaksjon på tallene fra USA, og bankene rapporterer bra resultater. Er fristet til å ta et lite tap på bjørnene, men jeg venter litt til.

Anonym sa...

Shorten i NHY ble IKKe velykket:-(

Lampers

Onkel Skrue sa...

Kastet ut bjørnene mine på 92.50. Rett før 240, som vi aldri klarer å gå gjennom. Lurer på om det var årets tåpeligste salg...

Amalie sa...

Tok en pos i AKSO på 38,15. Sitter fremdeles i JIN og OPERA, men vurderer sterkt å gå over i bear.. But don't fight the trend.. Venter til vi er ved 250..

Anonym sa...

Kjøpt OBXEXDBEAR på 92...
Vedder mot brudd på 240. Uansett mener jeg at kvartalsresultatene som kommer fremover vil knekke den positive psyken i markedet.

Eccosir

AksjeSpekulanten sa...

Utrolig sterkt marked, selv i forkant av rapportene. Jeg står dog ved min call at markedet kommer til å selge av før 240 på indeks. Da skal man smøre seg med tålmodighet

Jan sa...

OK, snitter ned på OBXEXDBEAR med mer når den er på 91 da (kjøpte på 97 i går, litt tidlig gitt).

Anonym sa...

Og nå ser det panser bull ut plutselig igjen, kan jo like gjerne spille lotto føles det som. Solgte gogl i morges, og etter det tok den av, så typisk som det går an. Meget frustrert nå og Finansavisen er så hat, i det ene øyeblikket føles det som om verden skal rase sammen når man leser og i det neste så får man følelsen av at bunnen er satt og at vi skal til himmels.

KL sa...

Slapp av. Markedet kjøler seg ned. Regner med det blir en del som tar profit i ettermiddag (I hvert fall ville jeg gjort det). Motstanden er stor på 240 og folk legger merke til at det snur der.. USA virker ikke like sterk og vil roe ned Europa. Vendingen kommer i ettermiddag eller i morgen og da skal vi nedover igjen. Husk i morgen er det fredag (Lodderen hevder at dette er en notorisk dårlig dag i år). avvent...

Anonym sa...

Tok inn bear på 93.
Tror nok ose skal litt ned samtidig liker den vel å teste 240.
Time will show

Odd-Erik

Anonym sa...

tok selv 10000 bear på 93.5,får håpe det går ned med ose

Anonym sa...

Hvorfor sitter alle å håper på nedgang og kjører bear? Ingenting som tilsier at vi har snudd kortsiktig ned. Bedre å vente på bekreftelse før man inntar posisjon.

Er ikke et argument å ta inn bear, fordi ting er ''strukket'' eller har gått X%.

Dyrt å håpe i dette markedet. Jeg er long og forblir long til vi ser bekreftelse på topp.

JB sa...

finansaviser (FA og DN) forkludrer synet ditt med alle sine analyser, estimater og meninger. Husk på at det er en grunn til at meglerhusene dekker de aksjene med høyest omsetning, det er fordi det er disse aksjene de tjener penger på med sine kurtasjer og spreads.

En annen ting er at det er flere meget vellykede investorer som lukker persienner og skrur av alt som heter nyhets feeds når de trader. De stoler på sine egne meninger og analyser og det er ofte disse som er mest profitabel hvis du kan det du holder på med.

Jeg trader sånn og denne metoden har vært hyggelig mot meg i snart et år nå.

JB sa...

Jeg må legge til at det selfølgelig funker for noen og holde seg oppdatert på nyhetsstrømmen og hva som skjer i verden men alt med måte. Og ikke legg for mye i anbefalinger av diverse slag.

Lodderen sa...

Artig med NPR0, tror Lasse snappet opp aksjer på bunnen der..
Ellers er markedet sterkt, uvisst av hvilken grunn MEN det går rykter om at flere investorer har vektet seg ned forutfor Q1. Kanske er de på vei inn igjen. Pussig dag i går også der OSE trosser resten av Europa selv uten drahjelpfra oljen. OSE har snudd 2 ggr ved 240 så hvorfor skulle den bråsnu gang 3på så kort tid ? Og så er det jo snart vår og mange spekulerer nok i q1 res som kansje forventes å bli "forholsvis" gode. Vi får se hvor det bærer. Er avventende men på alerten.

Anonym sa...

Lodd: Jeg hadde snitt på 3,73, men fikk et illebefinnende og solgte altfor tidlig. Netto er netto.
Tror nok at den kan komme noe ned etterhvert, vært mye haussing av dnb-Orion på 2 dager.

Lasse 74

Anonym sa...

Usa fortsetter OPP nå. Blir en skikkelig test av 240 hvis dette holder. Glad bear er min minste eksponering.

Lasse 74

Anonym sa...

Til 18:08
Alle kjører bear fordi AS er krakknisse nr 1 og ute av sync.

FB

Lodderen sa...

Til siste anonym: Hvorfor ikke heller bruke energi på å fortelle oss andre på forumet hvordan du tror aksjemarkedet vil utvikle seg de kommende dagene og HVORFOR. Sistnevnte kommentar bidrar jo ikke vesentlig utoverat du er uenig i det som allerede har skjedd.
Håperat du tar utfordringen, hilsen Lodderen.

Onkel Skrue sa...

Vel, jeg er glad jeg kom meg ut av bjørnene i tide, ser ut som vi går gjennom 240 i morgen. Sitter med 40% bull, 40% enkeltaksjer og 20% kontanter.

Tror jeg vil selge meg ned litt i bull i morgen om det fortsetter oppover, men jeg styrer unna bjørnene, lei av å brenne meg på dem.

Anonym sa...

tja......... kan bli litt heftig imårra med tanke på testing mot 240. Tok inn bear i ettermiddag fordi jeg tror OSE falle, men slik som dow å SP går så blir det muligens opp isteden.
Blir jo spennende å se hva som skjer. Har handlet bear ved et par tidligere anledninger å har bommet på det så kansje blir det bom........... denne gang også.
Blir nesten som Skrue med meg også :/
Odd-Erik

Lodderen sa...

Bull-run i USA: SP ligger å lurer på opp og nedsiden av den uhyre sterke motstanden 867,5. IFLG mange den siste store motstandensom som må forsere før skeptikerne erklærer "det nye bullmarkedet" for åpnet. Får nesten håpe at SP havner i underkant på close, da en da lett vil få "mankoet" opp mot motstanden som grønne futter i morgen. Grønne futter "saver" jo morgendagens åpningsoppgang gjennom dagen, alt annet uforandret.

KL sa...

Stopp på 240... Ligger der og vaker. Sitter fortsatt med bjørner og venter reaksjonen ned. Går vi over selger jeg. Huff! Har en dårlig følelse for det...

Anonym sa...

Har AS forsovet seg i dag? Tror vi bryter 240 i dag, ser bull ut for tiden :)

Anonym sa...

Er det noen bjørner som anbefales kjøpt?

Anonym sa...

Dette blir en meget spennende dag!!
Jeg er BULL. Denne gangen har jeg tro på at vi klarer 240.

NAO

KL sa...

Trekker seg litt tilbake.. avventer salg av bjørner. Går vi nedover, går vi nedover veldig fort. Da kan det være mange som tar gevinst fra de siste dagene...

Anonym sa...

Sikret FLOTTE gevinster i NHY-TEL-STL like etter åpning.Alt ble kjøpt onsdag på påske. Solgte også rcl som ble kjøpt igår på 71,75.

Litt DESSC og BEAR igjen.
God helg, kanonuke dette.

Lasse 74

Anonym sa...

Sitter med mine bear som ble tatt inn i går å følger med, men må si jeg er usikker på videre utvikling så er ikke helt komfortabel. Ligger å bikker omkring 240.
Kommer det en trigger nå så kan OSE fort gå videre idag å da er det vel bare å ta tapet, eller...........?
Samtidig føler jeg at om jeg selger så faller det vel like etterpå. Tror mange sitter spent å følger med nå :)

Odd-Erik

Anonym sa...

Hvor er AS i dag????? Har du gjort noe du ikke vil stå for??

Anonym sa...

Sitter i iox, aker og bear.
Avventer.

Oli

Onkel Skrue sa...

Lurer på om det kommer til å snu snart. Den grådige lille stemmen i hodet mitt sier "Ikke selg noenting, nå går alt til himmels". Hver gang jeg hører på denne stemmen, så går børsen inn i stup.

Men jeg sitter litt til likevel.

Anonym sa...

Mer bear på 90 og 90,10.

Stopp hvis ose over 242

lasse 74

Anonym sa...

Mer bear på 90 og 90,10.

Stopp hvis ose over 242

lasse 74

Anonym sa...

Sitter kun med bjørner og kontanter i Norge. Vedder på at børsen snubler før onsdag neste uke. Så får vi håpe magefølelsen ikke går over i magesår...

Ecoosir

AksjeSpekulanten sa...

240 nådd. Contrarian her blir å kjøpe OBXEXDBEARS!!!!!

Anonym sa...

Får vi mail AS?

Anonym sa...

Onkel Skrue!
Den er god, da ser vi snart et kraftig fall ikke sant? Cheers and Bee(a)rs nå da det nærmer seg helg!

FB

Onkel Skrue sa...

Solgte unna litt okser, fristet til å handle bear, men jeg forsøker å holde meg i skinnet.

Lodderen sa...

lukket obxedbull for kr 28,50, avventer noe men klart det frister med bjørner

Anonym sa...

Solgte 50% av bull på 28,55....ser også ann, men er virkelig fristet til å kaste resten...bear dropper jeg.

Cath

Lodderen sa...

Skal mye krutt til fra City B og GE for å skyve markedet videre på en Freag, men en vet jo aldri.

Anonym sa...

Der ble futtene blå, da har vi det gående i dag igjen, 250 er vel neste da? Skal vi si innen onsdag?

Fredags Bullen

Lodderen sa...

Noen som vet tidspunkt for Citybank/GE resultat norsk tid ?
Futtene er blitt blå av Europa fremgang så de er ikke veldig streke, men dog.

Anonym sa...

De kom nå, begge bedre enn estimert.

lasse 74

Onkel Skrue sa...

Tipper Citybank overrasker positivt, mens GE negativt. Med markedet slik som det er, tolkes det positivt og rallyet fortsetter.

VELDIG glad jeg ikke kjøpte bjørner i dag.

Anonym sa...

Noen som sitter med RGT? Tips om når man skal ta gevinst?

Jan sa...

Makan... Lastet opp mer BEARs på 91 og 89 jeg.

Lodderen sa...

Sitter med RGT og en del andre mygg deriblant Npro. Jeg har dem for moro skyld og langsiktig.

Anonym sa...

Både GE og Citygroup overrasket positivt :) Kast bjørnene overbord karer, her skal vi videre opp, 240 er brutt.

Lodderen sa...

Dollaren har styrket seg, og det er ikke noe bra tegn (penger er på vei inn i Treasuries). Så var det citybank da..
Har det steget fra segpå OSE nå ?

Lodderen sa...

Satset på litt bjørn med rel tett stoploss. USA futtene er svært gjenstridige og jeg føler at det ligger en "snuings i luften". SP 867,5er en strek motstand nå på tampen av uken.

Anonym sa...

Nå laster jeg opp med Bear. Rener med +10% ila Onsdag
mvh
mSmekk

Lodderen sa...

kvittet meg med NPRO, RGT og GOGL. Sitter nå bare i Bear.

Jan sa...

OK kjøper enda litt BEAR på 86,5 om det peaker videre, men er litt interessert i AS' tanker om å sitte med BEAR over helgen?

tomma sa...

17.04.2009 14:22:19 - TDN Finans
BULK:BALTIC DRY-INDEKSEN STIGER 4,9 PROSENT FREDAG

lessa sa...

Ser ut som oppgangen i BDI var tatt ut på forhånd. Ingen bevegelse i GOGL og JIN.

Hvor lenge ser AS bulk som en bra trade?

Km sa...

Huff ... Det var overaskelse av markedet. Solgte JIN for tidlig i går. Det var nesten 1 kr mindre enn i dag...men tok nesten 10% gevinst.

Kjøpte BEAR på 87. Forventet market kjøler ned etterpå.

Fetter Anton sa...

Huh... skal vi avslutte uken med shortskvising, er det det vi har i vente?

KL sa...

Hva tror dere? shortskvis eller profittaking? Er i villrede. Sitter fortsatt på bjørner. Er i ferd med å gå på en real skrell, men skjønner ikke denne oppgangen og da sier magefølelsen bjørn!

Jan sa...

Tja, blir det profittuttak her helt, helt på slutten? Flater ut nå på OSEBX. Eneste jeg kan si er at om jeg hadde sittet med aksjer eller BULL så hadde jeg definitivt tatt litt profitt nå i hvertfall...

Lodderen sa...

Futtene skjønner heller ingentig og veksler rundt null, oljen peaker også av en eller annen grunn. Oppgangen (US) i går var på tynnt volum og folk var redde for å kjøpe over 867,5. De vet også at det sannsynligvis ligger en død hund begravet i bankenes regnskaper, men ikke godt å si om dette er nok til at det surner over dammen ? 50/50

KL sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Lodderen sa...

der forsvant bjørnene påstoppen

KL sa...

Det tror jeg var et veldig dårlig tidspunk Lodderen... Fikk meg en støkk med hoppet, men OSE gikk raskt ned igjen. Vi får se..

Anonym sa...

Galskap å sitte med bjørner nå, OSEBX har bryti opp gjennom 240 med god margin nå og alle tall den siste tiden har kommet ut bedre enn ventet. Vi skal lenger opp, dersom oljen holder seg. Frykten er borte fra markedet nå.

Irwin Mooner sa...

Det at frykten er borte, er nettopp hensikten med ethvert bear-market-rally...

Når alle er blitt bull igjen,
kan ytterligere nedgang forventes.

Sitter selv bull, med stoploss.
Bare så det er sagt.

Skal vi videre opp, ja da skal jeg være med!!

Anonym sa...

jaja............ solgte bear med relativt stort tap.
Vet ikke hva som er blitt så mye bedre enn for 1mnd siden, siden alle børspiler peker oppover. Mye mulig jeg tar feil.
Ellers ei god helg til alle innpå her

Odd-Erik

Lodderen sa...

Skulle justert stoppen litt(tett), men får sitte på sidelinjen. Ikke rare summen jeg tapte, satser smått når jeg sitter i bear. SP 867,5 virker foreløpig for sterkt. Men det kan gå begge veier.

Lodderen sa...

OSE ble vodsomt sterk utover dagen mens NYSE ser ut tl å være moden for en pullback. Men da trenger man noen suffelser på maro eller selskapssiden, og de ser ikke ut til å innfinne seg med det første. Volumet er lavt både opp og ned, så her er en "strid på gang". Jeg forventer derfor en korreksjon i kveld, eller i en (eller to) av dagene neste uke. Det ville være et sunnhetstegn(lummert nå). Hals over hode oppgang er spekulativ og vil hentyde at dette kan være et bjørnerally.
Grunnsynet mitt er likevel uforandret vedrørende turnigpoint i økonomien og begynnende bullmarked fra 6 Mars. Andre synspunkter fra menigheten ?

Anonym sa...

trenden er opp definitivt opp med små korreksjoner. forstår ikke argumentasjonen til de som går motstrøms - ref as sin "anbefaling". de vi ser nå er at så langt så har selksapene levert bedre enn estimatene - med andre ord så er det mye som taler for at estimatene er tatt for langt ned. hvis dette viser seg å stemme så vil vi gå noen gode uker i møte.
det å gå motstrøms når ema i både dag og uke chartet viser stigningstakt er "fools game". slike personer fortjener å tape sine oppsparte penger. uansett så vil man med en slik strategi kun lykkes i et fåtall ganger og summen vil uansett bli tap.
leveredgelen nå er definitivt å ta longposisjoner og sitte på disse. ikke la noen få dager motganga psyke deg ut. og for all del ikke prøv å dagtrade da all statistikk viser at godt over 90% taper panger på slik strategi og det kun er as med sine kupaner som tjener.

Lodderen sa...

Enig med anonym i at trenden så absolutt peker oppover. Likevel kan det være lurt å gå ut av markedet med en gevinst, la hodet klarne og med nøytrale øyne prøve å overskue de neste plausible markededsbevegelsene. Denne uken fikk vi peaking av oljen på Fredag, noe forskjøvet fra Torsdag som ellers er vanlig. Den peaket sammen med en svært sterk europabørs. Sannsynligvis vil oljen dempes prismessig allerede Mandag før lagertallene på Onsdag( som førøvrig kan være en gunstig bullinngang).
Vedr USA som styrer spillet:
1)De negative egen-futtene måtte tilslutt gi tapt for den sterke europaoppgangen og NYSE "halte" seg motvillig og sakte oppover i positivt territorie de siste 2 timene(kan gevinstsikring komme påtale Mandag?).
2)De siste to dagene har en ikke sett den "gode" kroken, eller v en på indexgrafen ved close(oppgang i siste minutt) og dette gir sammen med en overkjøpt børs røde futter. 3)Ettersom børsen i USA har gått nær 30 prosent vil også skepsisen blant markedsaktørene etterhvert øke betydelig selv med fortsatt positive selskapstall.
Basert på dette inntar jeg en litt avventende og skeptiskholdning den kommende uken.
Og til anonym; husk at du får positiv-creditt om du midt i bjørnehiet vekker opp alle oss andre ! Hilsen Lodderen

Onkel Skrue sa...

Anonym 2208:

Er enig med deg i det meste av det du sier, spesielt daytrading, og mine egne resultater viser at jeg hadde gjort det noe bedre om jeg hadde puttet alle pengene mine i et obx-indeksfond ved nyttår og sittet stille.

Når det er sagt så må man ikke gå i den andre fella, og sitte med aksjene for enhver pris. De som gjorde det i fjor, så porteføljene sine bli redusert med 60-70%. Jeg tror at når børsen går over 250 poeng, så er mye av oppsiden tatt ut, og gevinsten man potensielt går glipp av ved å redusere aksjebeholdningen da er langt mindre enn tapet man risikerer ved nye store korreksjoner ned.

Og korreksjoner ned er sannsynlig. Jeg tror realøkonomien ennå ikke har fått føle krisen på kroppen helt og fullt. Denne euforiske oppgangen vi har nå, er vel den 3. i år.

Sist gang vi hadde en slik oppgang
satset jeg hardt og tapte flere ganger på å kjøpe bear, fordi jeg trodde markedet ville snu. Da jeg hadde gitt opp bearhandlingen, så snudde det og stupte 20% i løpet av kort tid. Jeg forsøkte å time markedet, det gikk skeis, men tapet mitt var relativt lite i forhold til den gevinsten jeg ville fått om jeg hadde truffet (jeg er relativt god til å ta tapene tidlig, siden jeg er vant til å tape).

Jeg er av den oppfatningen at markedet IKKE skal opp til gamle nivåer på 400-500 de neste årene, men heller at vi vil gå sidelengs med vekslende oppganger/nedganger på 20-30%. Jeg prøver å ligge unna bear-kjøp, men når børsen stiger som nå, tror jeg det lønner seg å redusere aksjeandelen, og ha kontanter i bakhånd i tilfelle en ny nedgang.

Som sagt, denne strategien har gått relativt dårlig til nå i år (er i pluss, men i mindre pluss enn børsen). Men jeg håper det vil snu.

Lodderen sa...

Oljerelatert gikk sterkt på Fredag og en vil vel få en hviledag eller tre på denne sektoren frem til Onsdag og lagertall. Forventer også et avventende marked i USA med en dipp eller to. Så hva med Tandberg og Telenor, sistnevnte har stått stille i noen dager og kan vel være et godt bet i begynnelsen av uken. Ellers er GOGL svært fristende og en skulle vel tro at ratene er i godlune også forkommende uke (men den er volatil og derfor litt skummel). Ellers får det vurderes bull Onsdag, eller ved en gunstig inngang selv tidligere.
Bear kan en jo også tenke på, men jeg vil være forsiktig med anvendelsen.
Det som bekymrer meg er NYSE som har gått rett opp 30 prosent; all fornuft tilsier en nedkjøling og selv gode nyheter (Fredag) har vanskelig for å skape den helt store entusiasmen(få vil sege og få vil kjøpe) og gav dumping før close.
Synspunkter ?

Anonym sa...

Mye bra info her nå. Jeg er enig i at dette har steget for fort. Sitter med noe bear og dessc.
Usa er opp 6 uker på rad, og ose har gått fra 221 til 245 på 4 dager. Føler meg rimelig trygg på at DUPPER snart, men tror markedet skal opp på sikt. Håper AS kommer med ny oppdartering før åpning mandag.

Lasse 74

Anonym sa...

Forventer vel at de fleste her på forumet har doblet ek de siste 2 uker. Det som blir interessant nå er hva som skjer til uka.... Veldig nære på selge leilighet, ta opp max kredittkortgjeld og selge bensin på jet for 6 kroner literen med kredittkort 4 å være all-in....

Per Ulv

Lodderen sa...

Hva sier AS/dere andre om utviklingen, er dette et rally som agerer løsrevet fra USA /fundamentale faktorer eller er det av spekulasjonstypen som detter ned igjen like fort som det gikk opp ?
De grønne skuddene er få og det er fremdeles mye brunt å se rundt seg.
Ulv er overbevist men hva med dere andre, her er muligheten etterpåklokskap gir som sagt ikke poeng !
Selv er jeg i cash og forsiktig avventende/ambivalent.

Onkel Skrue sa...

Jeg tror vi får en smell i løpet av uka. Bankene har overrasket positivt, men til uka kan det komme stygge tall fra andre selskaper. USA har gått opp veldig kraftig på kort tid, en reaksjon tilbake er vel naturlig?

Men på lengre sikt så tror jeg ikke DJIA skal under 7000 igjen.

Vil vekte meg ned i aksjer dersom børsen stiger, vekte meg opp dersom den synker.

AksjeSpekulanten sa...

Det er bedre enn ventet Q1 resultater fra bankene i USA, som har ledet rallyet opp. Morgan Stanley er sistemann ut på Onsdag (Bank Of America i morgen/mandag). Markedet kommer nok til å starte en evt. korreksjon ned iløpet av disse dagene, da de gode "nyhetene" i sektoren er ute.

Jeg skal dog ikke legge skjul på at jeg ble meget overrasket over hvor raskt Oslo Børs hentet seg inn forrige uke.

Lodderen sa...

Siste nytt fra "stress-testen"; Obama vil kreve accountability fra de bankene som vil kreve ytterligere kapital. Dette kan skape panikk frem mot 4 Mai, "noen" i klassen har strøket men en vet ikke hvem !

Lodderen sa...

Det var lummert førhelgen: Nå røde futter, elendige nyheter vedr Japans økonomi med mulig bedring langt in i 2110 (bloomberg), fornyet bankusikkerhet, Dollarhopp og synkende oljepris. Da ser det ut til å bli bjørner eller cash for i morgen, så langt.

Anonym sa...

lodderen
kilde - det står ikke noen ting om påstandene du setter fram?

det vil alltid være masse rykter i forkant av en slik kunngjøring , dette er ikke noe unntak. dette er spill for galleriet.
AS - tatt ut?, no way. fortsetter res å slå estimatene skal vi lenger opp.
se også på det tekniske som viser at vi ikke nærmer oss topp mht til rsi, sto , ema m.m.
men at mange er nervøse og velger å ta gevinst og event vekte seg inn i bear - helt klart. det gjorde jo du også for noen dager siden med tap så langt.

Anonym sa...

lodderen
dine kommentarer kan ikke stemme. dette er kun rykter og ikke facts. futtene har den siste timen blitt stadig mindre rød.

Anonym sa...

Det var nok ikke en innhenting lille venn, det var ny og strak kurs mot 280 i første omgang. sug bears.

CB

Anonym sa...

Er enig med AS. tror vi skal trende ned denne uken, muligens også helt ned mot 215 om tallene ikke blir som ventet denne uken og det er det mye som tyder på. Bull på Bear!
mvh
mSmekk

Lodderen sa...

Kjøpt bjørner...
Mange meninger her og det er positivt hilsen Lodderen