onsdag 22. april 2009

ONSDAG FØR MORGAN STANLEY!

Markedet er veldig bullish, med OSEBX over 240 igjen. Golden Ocean har touchet 5.30 kr.

Jeg var initiellt bearish til markedet, spesiellt i forkant av Morgan Stanley tallene, og oljelager rapporten senere ikveld. Dette viser seg å være feil, så her er det bare å dekke evt. shorter.

Min tese gikk på at Morgan Stanley er sistemann ut med kvartalsrapportering, og det kan være en god unnskyldning til å ta profit når nyhetsflowen stilner i finanssektoren..

65 kommentarer:

Anonym sa...

Bear kjøpt på 90 og 90,05, + SCH under 50. Noen som kjenner den?

Lasse 74

Anonym sa...

Vi SKAL ned i dag, jeg gir meg ikke.

Anonym sa...

Jeg er også enig i at vi skal ned i dag, har i allefall en rimelig guffen følelse for markedet nå.

Lurer forresten på hva dere andre betaler i kurtasje? Har investeringskonto og ca. 140 handler på de første 3 månedene i år.

Hilsen Milla

Anonym sa...

Milla: Jeg er vip kunde hos NON og betaler 59 for alle kjøp under 499.999. Samlekurtasje er praktisk, der 3 kjøp-salg blir 1 sluttseddel. Praktisk når man er INN-UT mange ganger.

Lasse 74

Anonym sa...

Hva mener AS og andre om short i yara?

Mvh

Lampers

Anonym sa...

Hei Lasse.

Tusen takk for svaret!

Jeg er også kunde hos Nordnet, skal forhandle om bedre betingelser, og da er det bra å vite hva andre betaler. Slik det er nå har jeg standardbetingelser for investeringskonto.

Jeg betaler 0,06%, minimum kr 95,- pr. handel. Samlekurtasje har jeg ikke. Hadde det før, da jeg hadde vanlig depotkonto og var på introduksjonstilbudet deres, med 0,39% og minimum kr. 9,-. Den "voldsomme" kurtasjeprisen jeg har nå har gjort meg lite fleksibel, og jeg vegrer meg for å foreta handler under 150.000,-, da jeg allikevel må betale kr. 95,-. Samtidig som jeg vegrer meg for å ta litt mer risiko, fordi ikke bare må jeg kanskje selge meg ut med tap, men jeg får også et ganske stort tap pga. kurtasjeprisen er så høy.
Synes den prisen du betaler høres veldig OK ut. Skal nok bli lettere og mange flere trader da, får jeg en slik pris.

Men har du ca. 140 handler på 3 mnd. også, eller har du fler, slik at det er derfor prisen din er så bra?

Ønsker deg forresten lykke til videre i dag!

Hilsen Milla

Anonym sa...

De graderer kurtasje etter antall sluttsedler pr.kvartal. Wintrade er og gratis når du er vip.

Vurderte investeringskonto, men så ikke poenget. Der tok de jo % av innskuddet og.

Lasse 74

Anonym sa...

jeg er skeptisk til oslo og markedet. gått for mye på kort tid. mange er redd for å miste gevinst så hvis det butter så kan vi fort få søagspress. husk også at det lagres 100 mill olje på skip som setter en effektiv demper på oljepris oppgang.
det vi ser i dag er stl som holder markedet oppe og det på en syltynn oppgang i oljeprisen. jeg anser derfor sjansen for fall mye større enn stigning.
når det gjelder yar så har jo flere meglere malt fanden på veggen. slår dette til så skal klart yar ned, mye ned, men jeg tipper på at det er mange som håper / tror at res ikke blir så ille.
jeg har selv shortet yar på noe høyere enn dagens kurs.

Anonym sa...

Bear solgt med 1 kr gevinst.
Kun sch-kvekk nå.

Lasse 74

Anonym sa...

Takk 13.42

Har du tenkt og sitte short over Q1 resultat?

Mvh

Lampers

Lodderen sa...

Var borte fra pcen, og kunne ikke beare fra spiret i formiddag. Ønsker OSE opp litt til så jeg kan komme inn på noen bears. Verdensmarkedet er nervøst, ingen vet hvor vi skal. Obs futtene som i går switchet på sekundet...

Anonym sa...

men nå har vi igjen snudd ned fra 240 ...så da kan det vel gå som AS mente i dag tidlig?

Anonym sa...

Lasse.

Jeg er VIP og har gratis Wintrade.
Vitsen med investeringskonto er at du slipper å betale skatt av fortjenesten det året du har fortjeneste, du betaler ikke skatt før den dagen du tar ut penger fra kontoen, da forutsatt at du ikke sitter med tap på den. Du slipper også alt papirmaset. Bedre å reinvestere de 28% i skatt, enn å betale de til futen.

Hilsen Milla

Anonym sa...

Har hatt noen handler i GOGL i dag, med brukbar fortjeneste, satt også over natten med endel tusen som jeg solgte like etter åpning med 0,18 i fortjeneste. Glad GOGL kan gi noen kroner nå. har tapt mye på den tidligere.

Futtene har plutselig blitt mye mer positive bare på en halvtime. Hva kommer det av tro? Men kan ikke forstå om vi skal ende i blått i dag. I tilfellet kan det ikke bli snakk om mye.

Hilsen Milla.

tomma sa...

Oslo (TDN Finans): Baltic Dry-indeksen er opp 4,0 prosent onsdag.

Det melder Bloomberg News.

Capesize-indeksen stiger 5,6 prosent til 23.415 dollar pr dag.

Tomma

Anonym sa...

April 22 (Bloomberg) -- Morgan Stanley, the fifth-biggest U.S. bank by assets, reported a bigger-than-estimated loss after real estate and debt-related writedowns overwhelmed trading gains. The company also cut its dividend to 5 cents a share.

I say no more

Anonym sa...

Og der var futtene tilbake like negative som tidligere + litt til. Sitter på sidelinjen med alt i cash nå.

KL sa...

Hvilke kilder bruker dere på futtene? Jeg ser på CNN money og Bloomberg, men synes de er trege med oppdateringer...

Anonym sa...

cnbc.com
desidert raskest

Lodderen sa...

Slik futtene ser ut nå så kal Dow gåhelt ned å reteste 7800

Lodderen sa...

Kjøpernoen bears..

Lodderen sa...

Yahoo Fiance other indices er gode futter

Anonym sa...

Til Kjetil

Her er den jeg bruker: http://www.cnbc.com/id/17689937/site/14081545/

Hilsen Milla

KL sa...

Thank you! Kjekt å være så oppdatert man kan! :)

Sitter jo med mine bjørner fortsatt jeg. Har ikke handlet på noen dager. Reaksjonen kommer.

Anonym sa...

Har tradet endel i GOGL i dag. Virker sterk nå, var som en geleklump i går og måtte være meget lettbent.
Skulle gjerne hatt bears, men sitter kun i cash, har ikke hatt god nok inngang.

Anonym sa...

15.18

Var meg, Milla.

Anonym sa...

Kjøpt NHY og TEL på dupp.

Lasse 74

Lodderen sa...

Solgte noen bear med marginal gevinst, futene er alt for negative vedr åpningen både i dag og i går. Ser ut som Sp 840 kan holde foreløpig.

KL sa...

Jeg har sittet i bjørner lenge og nå er de vekk på stadig flyttet stop-loss. Med god gevinst.. kjøpte noen okser på dippen. Får se. Markedet ser sterkt ut og trosser futter...

Anonym sa...

Herregud... Noen som har en formening om DNB idag?

Kjøpte en del 40,90 idag.... Usikker på om jeg bør selge eller ikke...

2Cent

Anonym sa...

Mine bjørner røk også ut på stop loss idag, dog med gevinst. Sitter foreløbig i cash.

Andre her som følger med på sit? Jeg har sittet i sit en stund nå, ettersom jeg ser en meget positiv utvikling på lang sikt. Trodde først at dagens oppgang skyldtes Myrseth og Orions ambefalinger i børspeilet. Men 17%? Volumet er jo også godt for å være sit.

-Anders

Lodderen sa...

Vanskelig nå da markedet ikke har noen bestemt retning men befinner seg i intervallet SP 830-870.

Lodderen sa...

STL dumpet forgang nr 2 i dag. Noen som vet resultatet fra lagertallene ?

Anonym sa...

Distillate inventories rise 2.7 million barrels
Gasoline inventories rise 800,000 barrels:
U.S. crude inventories rise 3.9 million barrels

quote marketwatch
-Anders

Lodderen sa...

Takk Anders..kraftig kost på ettermiddagen dette

fetter anton sa...

kraftig den oppgangen på SIT. av andre små teknologiaksjer så kan KIT kan være bra verdi, har noen ultralong, vurderer å akkumulere.

Anonym sa...

forexpf

til futures i alle viktige land, RT indekser, olje og div råvarer. Å bruke bloomberg, cnn osv er egentlig bare rør

Anonym sa...

siden begynner å bli vel kjedelig nå. As er ikke lenger så aktiv med å dele info og det blir vel mye jeg har kjøpt ditt og datt.

Anonym sa...

0744 var ikke med å dra opp innholdet. Husk at AS jobber som et helt for et meglerhus. Skjønner at han ikke kan skrive her jevnlig.

Lasse 74

Anonym sa...

lasse 74
du drar jo heller ikke opp innholdet du heller da
se på de 4 - 5 innleggene du har skrevet - stort sett svada om hva du sleger og kjøper uten en vettug begrunnelse.
skal du kritisere så får du først rydde opp i eget hus

Bt sa...

Jeg tror dette er morgenen å satse på Tandberg.. De leverer gode resultater som alltid :)

Anonym sa...

Jeg rakker ikke ned på andre, og jeg har i alle fall nick.
Case close. Tror hegnar er forumet for deg.

KL sa...

Koser meg stort på denne bloggen. Den er min infokanal nr.1! Hegnar.no spriker i alle retninger hele tiden, mens her er det substans, om ikke bak alt, så i hvert fall nesten. Folk argumenterer sine syn på markedet og da er det jo opp til oss å velge de argumentene vi synes er best. Stå på alle sammen, men om folk er sure og synes dette er håpløst, er de hjertelig velkommen til å stikke av.

Fallet over dammen i går mot close ser ut til å gi grønne futter. OSE åpner opp kanskje 1%. Spørs om man bør vente på bedre innganger utover dagen, hvis det skjer.

Tandberg er et godt bet. De leverer alltid bra, men får også mer og mer oppmerksomhet og megleranbefalinger rundt resultat også. Dette kan også drive kursen oppover i noen dager..

Anonym sa...

Er usikker på Tandberg.
Store forventninger, men tror de underleverer. Gjør ingen bet på bevegelser i denne.
Dagens Jobless claims tall kommer kl 14:30 og jeg tror markedet nok en gang blir skuffet med negativ inngang til åpning i USA. Bruktboligsalg for mars slippes kl 16:00 og sender oss enda lenger ned. Bjørnene våkner!

Eccosir

Bt sa...

Noen som vet når klokken Tandberg legger frem resultater?

Anonym sa...

Enig med eccosir ang tandberg, tror høye forventninger til resultatet allerede er priset inn.

Rapporten ventes ca 17:45 i ettermiddag.

-Anders

Anonym sa...

Er AS trøtt for tiden eller bare lei? Synd i så fall...

Anonym sa...

sikkert bare lei. i alle fall så skjer det svært lite på denne siden nå.
as har vel greid å markedsføre seg såpass at han har fått de kundene han trenger og da er det bare å drite i siden. tipper at i løpet av noen uker/mnd så er siden så godt som død.

Lodderen sa...

Fikk ikke den 1 prosent dippen(etter at EFT tradingenåpner) jeg hadde ønsket meg for eventuell kortsiktig Bull trading. Futtene er positive men kan fort reverseres.
Oljen er svak men bedres ofte på torsdagen, faren er at clamsene kan ta luften ut av hele markedet og kortsiktig bekrefte IMF sin dystre prognose.
Avventende.

Anonym sa...

Så mye klaging i innleggene som skrives!
AS har et liv utenfor bloggen, respekter det.

Anonym sa...

Sikret gevinster i TEL-NHY og kjøpt bear under 90. JOBBCL idag blir ikke bra tror jeg..Synes stl er er sterk og med olja under 50.

Lasse 74

Terje N sa...

uasett fint forum, for hegnar, dn osv er jo håløst (hvis noen kjenner til andre forum enn dette som er seriøst: fyr løs) :D
Jeg frykter tallene i dag, MEN tror markedet reagerer positivt uansett (ren tipp, men synes mye er irrasjonelt for tida)

240 OSE og 8000 DOW er tunge nivåer, men 840 på SP bør vi holde oss over!

tror ose blir 1% ned i løpet av et par-tre timer, holder seg klart på nedsiden, faller litt til etter tallen 14:30 men usa åpner så langt ned at de går fort opp, kanskje korreksjon 16:00 men når ose stenger er vi nok ganske i null i dag og

KL sa...

Har ikke blitt klok på retningen på OSE de siste dagene. Synes indeksen står godt i mot, men har tapt noe på troen på at det skal ned og har gått midlertidig vekk fra bull/bear. Bedre å se etter gode enkeltaksjer som stiger jevnt.

Har tatt en titt på NPRO. Ser fortsatt billig ut etter min mening. Selv om aksjen er handlet opp betydelig i det siste, ser det ut til at den har stabilisert seg på et fortsatt meget billig nivå. Hva tror dere? Jeg går inn med en liten post for å se om det løsner igjen i eiendom. Basert på verdiene i aksjen er den meget bilig. Synspunkter? Andre aksjer?

Lodderen sa...

NPRO rammes av globalt dårligere utsikter for næringseiendom. IMF rapporten om forlengelse av resesjonen er heller ikke bra for de selskapene som fra før har lite å stå i mot med. Den har også steget mye og ligger i steady state med mulig ytterligere nedside.
Husk at siste 2/3 deler rallyet har priset inn en turnaround om et par måneder(grønne skudd/optimisme). 1/3 av rallyet var et oversolgt rally og vil nok være mer resistent mot det fallet en kan få de nærmeste ukene. Alle macros/rapporter som pertuberer dette synet vil få indexene til å synke. Fex høyere clames.

Anonym sa...

Ville avventet npro jeg og, etter den siste tids rally. Tipper den kan kjøpes godt under 5 om en stund.

Lodderen sa...

Tok inn litt Bears til 89,00

Lodderen sa...

Skulle tro futter og olje vil fryse litt på tærne frem mot clamsene. Var forige ukes to ned-resultater kun støy ?
Håper stoppen på bjørnene holder, så skal jeg sitte med dem over clamsene.

Anonym sa...

Megler er meget negativ til dagens nøkkeltall fra usa.

KL sa...

Bra trade i Npro med 0,12 pr aksje. Takk for kommentarer på den, men tør ikke sitte lenger. Den spretter plutselig. Andre kandidater mottas med takk :)

Går tilbake til bjørner nå. Følger forventningene til tallene. Kan bli stygt. Folk som mister arbeid er aldri positivt.

Lodderen: Hvor setter du stoppen. Jeg setter den tight, rundt 88,80. Går den i stop, har ikke tallene noe virkning og da gjelder det å komme seg ut. Vi får se 1430..

KL sa...

Justerte stoppen for å ta ut den lille bouncen. Ny stop 87,80.

Poenget er jo å se tallene for reaksjon. Ikke å bli stoppet ut på forhånd. Vi får se.

Lodderen sa...

Setter stoppen på en krone under kjøp med limit 20 øre. Når jeg sitter i bear NÅ så kun små summer..Har jeg større tro på retning såkr 1,5 i stopploss

Anonym sa...

Trodde markedet skulle ned før tallene jeg. Faan

AksjeSpekulanten sa...

Denne bloggen skal ikke dø ut, jeg jobber med et mer profft alternativ, men skal forsatt beholde den gode "tonen" vi har klart å skape her.

..når det gjelder antall innlegg, så er det jo ikke alltid så lett å finne gode case, og i dag har det vært uhyre kjedelig på børsen.. HELT til jeg fikk info om tørrbulkratene som kommer ned! Short Golden..

Terje N sa...

at du i det hele tatt deler info med oss er topp :D

greit å kunne lese litt om aksjer på norsk også :D

Gribben sa...

Godt å høre AS, setter veldig stor pris på denne bloggen og den er way bedre enn alle andre finans-forumer. Veldig lite usaklige kommentarer her inne og de aller aller fleste holder en god tone. Keep it up!