fredag 10. juli 2009

TGIF!!

Dette har vært en begredelig uke på Oslo Børs, der jeg ikke har sett et eneste tegn til løfte evne. Med denne hastigheten, så ser vi 240 OSEBX før August.

Selv om jeg har vært bullish til aksjer som MHG og TAA, så får man ikke godt nok betalt, og risikoen blir for stor når man kun sitter long. Psykologisk sett, er man mye mer kortsiktig når man spiller på short siden. Da tar man stoppen raskere, og apetitten for å "ligge over" er lavere.

Jeg sliter med å se hvorfor markedet skal bytt karakter igjen før aktørene er tilbake på jobb i August. Da blir det lettere å trade aksjer igjen!

...Når skal de oppheve shortforbudet mot DnBNOR og andre bankkaksjer? Resultatet til DnBNOR i dag var katastrofe.. Jeg er "mentalt" short aksjer :)

God Helg.

OPPDATERING kl 13:52

Oslo (TDN Finans): Prisene på fersk oppdrettslaks med levering i neste uke
stiger nesten fire kroner pr kilo fra nivået denne uken. Prisene på den
viktigste størrelse, 4-5 kilogram, er i overkant av 40 kroner pr kilo.

17 kommentarer:

Anonym sa...

DNO kjøpt, snitt 7,69. LONG.
Ellers er jeg enig med AS, det ser trått ut på ose. God helg.

Lasse74

Anonym sa...

Akso kjøpt med snitt 46,15..
Stopp 2 kr under kjøp.

Lasse 74

Unknown sa...

Kan det hende DJ starter day low og går oppover utover dagen? Futten gjør at DJ åpner rett over støttenivå. Skulle prøvd med bull selv hvis det ikke hadde vært for feriestart

Anonym sa...

Synes børs og olje har sunket mye i det siste. Satser på en liten innhenting igjen snart. Bull 32,20.

Tullball

Anonym sa...

Oljen har støtte på 58,70, se etter det!

Anonym sa...

En langsiktig investering er som oftest en mislykket kortsiktig. Beholder Bull over helga. Hva tror dere om neste uke?

Tullball

Anonym sa...

Jeg ville ikke sittet med bull nå.
Svak oljepris og lave consumer confidence- tall..

Oli

Anonym sa...

Var kun 10% av kapitalen. Kjøper mer Bull hvis børsen fortsetter ned neste uke. Følte det var på tide å komme seg inn på børsen igjen. Har sittet i cash en god stund nå.

Tullball

Toddy sa...

Kost meg gjennom dagen med flat Opera og sterk Funcom :)

Fikk med fin gevinst i Faktor også, gikk ut der på 1,43, inn var 1,31. Angrer litt på den nå, men har ikke råd til å sitte så spredt som jeg har gjort i det siste og prøver å gå ut av flere små poster.

Fortsatt i minus på tulleaksjen AGI, som jeg aldri kom meg ut av etter inngang på 0,05. Satser på at den spiker en eller annen gang, avskriver den posten så lenge.

Synes DNO ser fin ut nå, håper på enda lavere inngang på mandagen så jeg får en portefølje med DNO, Opera, Funcom neste uke.

Anonym sa...

Noen prosenter til ned nå så får vi kjøpsmuligheter vi ikke kommer til å se igjen på en god stund. Er inne ultra med 20% med ok innganger men ligger an til vekting opp nå etterhvert. Good times dette. Fetter Anton

Anonym sa...

Fetter anton. Hva er du inne i?

Anonym sa...

I morra håper jeg å dekke innshorten min i Yara, blir i såfall en gevinst på 27%.

Så er det ferie på Kypris i to uker og inn igjen i Yara tidlig august og da long.

God ferie alle sammen!

*smask*

Anonym sa...

aksjeSPEKULANTEN

va er kundenes avkastning (pa) og hvor mye er giringa?
Har 70k jeg sku ha satsa på børs.

IFR

Anonym sa...

70k?

Da kan du like gjerne kjøpe aksjefond. Skagen er flinke.

Toddy sa...

Hvorfor det? 70k er da helt ok å trade med, regner med AS setter det sammen med andre midler han forvalter. Sissener hadde grense på 50k, ville overrasket meg om AS satte grensa si høyere :-P

Men, jeg har jo ikke peiling på dette, savner bare en begrunnelse på hvorfor 70k ikke funker. Jeg begynte å trade ca 50 i januar og har 105 i dag.

AksjeSpekulanten sa...

IFR:

Send meg en email på aksjespekulanten@gmail.com så kan vi ta diskusjonen der :)

Anonym sa...

Ser at AS anbefaler short av QEC i dagens nyhetsmail!
Mulig jeg har forelsket meg i mine 100.000 QEC, men short her må vel være av det særs dristige slaget!
Den blåste opp til 10,- for et par uker siden. Da hadde kanskje en short vært på sin plass, men nå... Meget dristig, den kan eksplodere når tid helst. Intet nytt under solen siden den ble dratt over 10. Dette er min favoritt long. Synspunkter?

Atle 74